افزایش تحرکات نظامی روسیه در مناطق تحت کنترل کردها همزمان با تهدیدهای ترکیه

سرویس جهان- بر اساس گزارش روزنامه شرق الاوسط، در پی تهدیدهای ترکیه علیه کردها، روسیه هلیکوپترها و هواپیماهای نظامی خود را به مناطق عمدتا کردنشین قامیشلو و حسکه در شمال شرق سوریه اعزام کرده است.

به گزارش کردپرس، تهدیدهای چند روز اخیر ترکیه علیه کردهای سوریه مبنی بر انجام عملیات نظامی دیگری برای تصرف مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، واکنش آمریکا و روسیه را - که هر دوی آنها نیروهایی در مناطق تحت کنترل کردها مستقر کرده اند- به دنبال داشته است.

وزارتخانه های خارجه و دفاع آمریکا ضمن ابراز نگرانی از حمله احتمالی ترکیه، نسبت به پیامدهای آن، از جمله تجدید حیات داعش هشدار داده اند.

اما روزنامه الشرق الاوسط نیز از افزایش تحرکات نظامی روسیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بویژه دو شهر قامیشلو و حسکه خبر داد.

بر اساس این گزارش، روسیه هلیکوپترهای جنگی و جت های خود را به فرودگاه قامیشلو اعزام کرده است. همزمان شش هلیکوپتر روسی حد فاصل مرز سوریه و ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه گشت های هوایی انجام داده اند.

منابع نیروهای دموکراتیک سوریه به این روزنامه گفته اند روسیه مواضع خود را در شهرهای قامیشلو و حسکه تحکیم و تقویت کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی نیز ضمن انجام گشت های نظامی در مرز ترکیه و سوریه، از نگرانی های ساکنان مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نسبت به عملیات نظامی جدیدی ترکیه خبر داده اند.

کد خبر 33302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha