ترکیه برای حمله به کردهای سوریه به چراغ سبز روسیه نياز دارد

سرویس جهان- دیوید لیزلی معتقد است ترکیه برای انجام‌ عملیات نظامی علیه کردهای سوریه به چراغ سبز روسیه نياز دارد، بنابراین احتمال معامله بر سر کردها و شورشیان در ادلب سوریه وجود دارد.

به گزارش کردپرس، مقامات ارشد ترکیه می گویند ارتش این کشور خود را برای انجام سومین عملیات نظامی علیه کردهای سوریه آماده کرده است.

دیوید لیزلی، تحلیلگر مسائل سیاسی در مقاله ای که در خصوص حمله احتمالی ترکیه نوشته، معتقد است آنکارا بدون همکاری روسیه نمی تواند علیه کردها دست به عملیات بزند.

او در مقاله خود که در نشریه نو لبنن منتشر شده، توضیح داده است که ترکیه و روسیه در سوریه منافع مشترک دارند و برای انجام اقدامات مهم از جمله عملیات نظامی مجبور به ایجاد هماهنگی هستند.

او احتمال داد روسیه در مقابل دادن چراغ سبز به ترکیه به دنبال گرفتن امتیاز از آنکارا است.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه و سوریه معتقد است ترکیه به دنبال تصرف تل رفعت و بیرون راندن نیروهای کرد از این شهر است و مسکو نیز از ترکیه می خواهد حمایت از شورشیان در ادلب را قطع کند.

او نتیجه گیری کرده است که ممکن است ترکیه در مقابل سکوت مسکو نسبت به حمله ترکیه به کردها در تل فعت، اجازه دهد روسیه و دولت مرکزی سوریه ادلب را از کنترل شورشیان خارج کنند.

او در عین حال تاکید کرده است که واگذاری ادلب به روسیه در ازای دادن چراغ سبز برای حمله به کردها هزینه‌ای گزاف برای ترکیه خواهد بود. بنابراین شاید ترکیه به فکر این باشد امتیازاتی خارج از سوریه را به روسیه پیشنهاد کند.

کد خبر 33150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha