تماس بیش از ۴۴ هزار نفر با اورژانس ۱۱۵ استان ایلام

سرویس ایلام - رییس فوریت های پزشکی استان ایلام در نشست خبری با خبرنگاران از تماس بیش از ۴۴ هزار نفر با اورژانس ۱۱۵ استان ایلام خبر داد و گفت: از زمان شیوع کرونا در استان تا کنون ۷۵ نفر از پرسنل فوریت های پزشکی به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، صیدنور علیمردای گفت: کادر درمانی در دانشگاه علوم پزشکی و پرسنل فوریت های پزشکی که شبانه روز با مردم سرکار دارند بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند، شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی باعث قطع زنجیره انتقال بیماری شوند.

وی با بیان اینکه وظیفه فوریت های پزشکی رسیدن بر بالین بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن و جلوگیری از صدمات بیشتر مصدومان در سر صحنه حادثه و در نهایت انتقال مصدوم از منزل یا محل حادثه و تحت کنترل کامل به مراکز درمانی است گفت: هم اکنون ۴٠ پایگاه سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۲۸ پایگاه جاده ای و تعداد ۱۲ پایگاه شهری در سطح استان مستقر است.

رییس فوریت های پزشکی استان ایلام گفت: مرکز کنترل ارتباطات ۱۱۵ در مرکز ایلام متمرکز است و ۱۲ نفر به صورت شبانه روز و در سه شیفت کاری در این مکان مشغول به خدمت هستند.

علیمرادی ادامه داد: در تمامی ماموریت ها، آمبولانس و تیم عملیاتی از آغاز تا پایان ماموریت رصد میگردند که این امر سبب افزایش کیفیت در ارائه خدمات فوریت های پزشکی به گیرندگان خدمات اورژانس ۱۱۵ میگردد.

وی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۴۳ هزار و ۹۳۹ تماس از سطح استان با اورژانس ۱۱۵ گرفته شده. که تمامی ماموریت های فوریت پزشکی از لحظه تماس تا پایان ماموریت در سامانه ای که به این منظور راه اندازی شده است، ضبط و ثبت میگردد.

وی بیان داشت: از این میزان (۴۹هزار و ۹۳۹ نفر) ۷ هزار و ۳٠ تماس معادل تقریبی ۱۵ درصد مزاحمت تلفنی و مابقی تماس های مشاوره ای می باشد،که تماس تلفنی در جهت مزاحمت سبب هدر رفتن وقت پرسنل و عدم حق استفاده مطلوب از موارد اورژانسی همشهریان میگردد.

رییس فوریت های پزشکی استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۱ هزار و ۶۵۷ ماموریت انجام شده که در طول این ماموریت ها تعداد ۱۰۶۳۷ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شده که از این تعداد ۴۷۳ مورد بین مراکز است.

وی اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۱۸۸ نفر بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی انتقال داده شده که از این تعداد ۱۳٠۸ نفر از منزل منتقل و ۸٠۸ نفر بین مراکز درمانی استان منتقل گردیده است.

علیمرادی افزود: یکی از مراکز مهم فوریت های پزشکی استان، مرکز اورژانس هوایی ۱۱۵ می باشد که در این مدت ۱۴۳ مورد درخواست آمبولانس هوایی جهت اعزام بیمار انجام شده که از این تعداد ۱۳۷ پرواز منجر به ماموریت شده است.

رییس فوریت های پزشکی استان ایلام بیان داشت: علیرغم مشکلات مالی فوریت ها از سال گذشته تا کنون ۴ پایگاه فوریت های پزشکی با اعتبار بیش از ۱۵میلیارد ریال در سطح استان ساخته شده است.

کد خبر 330192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha