HDP در واکنش به دستگیری اعضایش: این «نسل کشی سیاسی» است

سرویس ترکیه - HDP با انتشار بیانیه ای صدور حکم زندان برای ده تن از اعضای خود را «نسل کشی سیاسی» از سوی حکومت AKP-MHP توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در واکنش به دستگیری و زندانی شدن ده تن از اعضای جوان خود، با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات اخیر به HDP، این حملات را به مثابه «نسل کشی» سیاسی حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حرکت ملی (MHP) علیه زنان و HDP دانست.

در این بیانیه که در پایگاه خبری رسمی HDP، منتشر شده، آمده است: «این "نسل کشی سیاسی" که درست پیش از برگزاری کنفرانس زنان HDP رخ داد، یکی از ابعاد حملات دولت نژادپرست AKP-MHP به زنان و HDP است.»

HDP با انتشار این بیانه اعلام کرد که پاسخ مقتضی به این حملات را در چهارمین کنفرانس دو روزه زنان که امروز در حال برگزاری است، خواهد داد.

لازم به ذکر است که ده تن از اعضای شورای تصمیم گیری HDP و شورای جوانان این حزب در شهرهای دیاربکر، ماردین و اورفا، شامل خالده ترک اوغلو، چکدار بوداک، سویم آکداغ، زلیخا قوجامان، بتول اونسال، متین ییلماز، بریتان یاشار، حمزه آغیرمان، اِسِن گُل قلیچ، و مصطفی کورت با دستور دادگاه به اتهام عضویت در سازمان تروریستی راهی زندان شدند.

خبر دستگیری اعضای HDP را می توانید در اینجا بخوانید.

کد خبر 32814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha