تکلیف زمین های   مسکن ملی کردستان  روشن شود

استاندار کردستان گفت: تکلیف زمین های اجرای طرح مسکن ملی در استان، باید تا پایان شهریور ماه مشخص و تعهد دولت نسبت به تامین زمین در همه شهرستان های استان اجرا شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در دومین جلسه شورای مسکن استان کردستان، گفت: توقف مقدمات مسکن در کردستان زیاد شده و همین امر سرعت کار را کاهش داده است که باید با اقدامات صورت گرفته این مشکلات رفع و اجرای پروژه سرعت بگیرد.

وی فرمانداران را مسئول اصلی پروژه مسکن در شهرستان‌ها معرفی کرد و افزود: مطالبات و مصوبات در راستای اجرای طرح مسکن ملی باید کاملا اجرا شود و مدیران دستگاه‌ها باید در شهرستان ها به فرمانداران پاسخگو باشند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه نتیجه جلسات باید در شورای مسکن اعلام شود، اظهار کرد: همه دستگاه های خدمات رسان نیز باید در این زمینه همکاری لازم را با فرمانداری ها داشته باشند.

زارعی کوشا ادامه داد: باید تا پایان شهریور ماه تکلیف زمین های اجرای طرح مسکن نهضت ملی در استان مشخص و تعهد دولت نسبت به تامین زمین در همه شهرستان های استان اجرا شود.

وی یادآور شد: مشکلات موجود در شهرستان ها در بخش مسکن، باید بر اساس نیاز متقاضیان پیگیری و رفع شود، تا پروژه به طور کامل اجرا شود.

استاندار کردستان شرایط شهرستان مریوان را خاص دانست و بیان کرد: پروژه مسکن ملی با توجه به محدودیت هایی که در شهرستان مریوان وجود دارد، با مشکلاتی مواجه است که می لبد به صورت ویژه پیگیری شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا شاهد تکرار برخی تجربیات مسکن مهر نباشیم، گفت: موضوع مسکن ملی و ساخت مسکن فرصتی برای مدیریت شهری و شهرداری‌ها است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

151 هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان ثبت نام کرده اند

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: برنامه شهری ما در بحث مسکن ملی ۶۵ هزار و ۴۷۹ واحد است که با احتساب تفاهم نامه‌ها ۱۵۱ هزار و ۷۴۹ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند.

مصطفی رضایی افزود: زمین مورد نیاز با پیش بینی اینکه ۷۰ درصد ثبت نامی‌ها تایید خواهد شد، ۲ هزار و ۱۲۴ هکتار است که برنامه هزار و ۶۸۸ هکتار بوده و به تناسب تعداد ثبت نامی‌ها این میزان نیز افزایش‌ پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کل متقاضیان واریز وجه ما در استان 7 هزار و ۵۰۰ واحد است که 5 هزار و ۵۰۰ واحد تخصیص پروژه شده و ۷۰۰ واحد در شهر قروه و یک هزار و ۱۰۰ واحد در کامیاران تخصیص واحد نخورده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: در حال حاضر 4 هزار و 8 پروانه صادره از شهرداری ها، ۹۰۵ فوندانسیون اجرا شده، ۴۶۳ واحد دارای اسکلت، ۶۹ واحد دارای سفت کاری و 3 واحد نیز در دیواندره به بهره برداری رسیده‌ است.

رضایی همچنین به وضعیت مسکن ملی در مرکز استان اشاره کرد و بیان کرد: آخرین آمار شهر سنندج ۴۵ هزار و ۷۰۹ متقاضی است که کل متقاضیان دارای واریز وجه، ساماندهی شده اند، ضمن اینکه قریب هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال واریز وجه شده است.

وی گفت: در اجرای مصوبات جلسه گذشته ۴۲ هکتار از اراضی ملی محله احمدآباد در شهر بانه صادر شده و به اسم سازمان ملی زمین و مسکن سند خورده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: ۲ قرارداد مشارکتی ۱۴۲ واحدی بهاران و هزار و ۱۹۷ واحدی سقز منعقد شده و ارزش ریالی این ۲ قرارداد مشارکتی حدود 4 هزار میلیارد ریال است که مبلغ قابل قبولی برای اجرا و روند پیشرفت پروژه است.

رضایی افزود: نقشه تفکیک ۵۰ هکتاری دیواندره که وارد فاز دبیرخانه زیربنایی شده و روال الحاق آن به شهر انجام شده و از دستگاه ها استعلام گرفته که برخی جواب داده و برخی هنوز جواب نداده اند و مشکل ۷۲ واحدی مسکن ملی قروه نیز مرتفع شده است.

بیش از هزار واحد مسکن مهر در کردستان تعین تکلیف نشده است

مدیرشعب بانک مسکن کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۷۹۸ واحد مسکن مهر در استان تعیین تکلیف نشده است که ۵۹۸ واحد مربوط به تعاونی ها و هزار و 2۰۰ واحد مربوط به تفاهم نامه های 3 جانبه است و هر کدام مشکلات خاص خود را دارند.

امید راست بین با بیان اینکه از متولیان امر از جمله راه و شهرسازی انتظار می رود همکاری لازم را داشته باشند تا وضعیت این تعداد واحد مسکن مهر تا پایان خرداد تعیین تکلیف شود، ادامه داد: در غیر این صورت پس از آن نرخ ما از ۷.۹ درصد به ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 32813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha