نامه زنان روشنفکر به سازمان ملل: از کردکُشی ترکیه حمایت نکنید

سرویس ترکیه - ده ها تن از زنان نامور و روشنفکران و فعالان از سراسر جهان با نوشتن نامه ای به سازمان ملل، خواستار توقف حمایت این سازمان از حملات و اشغالگری های حکومت ترکیه علیه کردها در کردستان عراق، سوریه همچنین مخمور و شنگال شدند.

به گزارش کردپرس، ده ها تن از روشنفکران و فعالان زن، همچنین نهادهای مدنی زنان، با نوشتن نامه ای به دبیرخانه و بخش زنان سازمان ملل متحد، از این سازمان خواستند تا از حمایت از حملات حکومت ترکیه علیه کردها در کردستان عراق، کردستان سوریه و مخمور و شنگال دست بردارد و علیه این حملات وارد عمل شود.

زنان در این نامه با اشاره به حملات مختلف حکومت ترکیه علیه اردوگاه آوارگان مخمور، شنگال، کردستان سوریه و کردستان عراق، و از بین بردن زیرساخت های منطقه این حملات را عامل مهاجرت خیل عظیمی از مردم از موطن خود اعلام کردند.

در این نامه آمده است که ترکیه با سوء استفاده از ماده 51 کنوانسیون سازمان ملل، کشتارها و حملات اشغالگرانه خود را به عنوان تضمین امنیت مرزی ترکیه و دفاع از خود مشروعیت بخشیده و همه این رفتارهای غیر قانونی را به نام تبعیت از منشور سازمان ملل به انجام می رساند.

در پایان این نامه آمده است: «ما امضا کنندگان این نامه به عنوان شخصیت های حقیقی و حقوقی حمایت سازمان ملل از تجاوز ترکیه به مردم کرد را در شمال شرق سوریه و کردستان عراق نمی پذیریم. ما ادعای ترکیه مبنی بر دفاع از خود را رد می کنیم و تأکید می کنیم که متجاوز واقعی حکومت ترکیه است. ما از سازمان ملل می‌خواهیم که تجاوزهای حکومت ترکیه علیه کردها را محکوم کند و برای توقف حملات فرامرزی ترکیه به شمال و شرق سوریه و کردستان عراق اقدام کند.»

75 نام حقیقی و حقوقی این نامه را امضا کرده اند که در میان آن ها نام جودیت باتلر استاد ادبیات تطبیقی دانشگاه کالیفرنیا، نویسنده و فعال حقوق زنان، دبی بوکچین روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی، آنجلا دیویس، نویسنده و استاد دانشگاه کالیفرنیا، مری دیویس استاد دانشگاه رویال هالووی انگلستان، دکتر سارا گلین، نویسنده فرانسوی، دکتر بسما حمدی، دبیر کل فدراسیون بین المللی زنان آفریقایی و بسیاری دیگر به چشم می خورد.

کد خبر 32573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha