کیفیت هوای بوکان در شرایط بسیار ناسالم

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: هوای این شهرستان از نظر ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و در شرایط بسیار ناسالم است.

آوات بازیار در این باره به کردپرس گفت: ذرات موجود در هوای این شهرستان هم اینک بیش از ۲۲۰ میکروگرم بر متر مکعب و بیش از ۲.۵ برابر حد مجاز است.

او ادامه داد: این شرایط برای تمام گروه‌های جامعه بویژه بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، مادران باردار و افراد سالخورده ناسالم است و توصیه می‌شود این افراد از ترددهای غیرضروری در هوای آزاد خودداری کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان اضافه کرد: آلودگی هوا منشاء خارجی داشته و از طریق کشور عراق و وزش باد شدید وارد مرزهای غربی کشور شده و موجب آلودگی هوا شده است.

بازیار با بیان اینکه درخواست تعطیلی مدارس از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به فرمانداری اعلام شده است، ادامه داد: بر همین اساس هوای این شهرستان از نظر شاخص‌های منواکسیدکربن، ازن، دی اکسیدنیتروژن، دی اکسیدگوگرد پاک و از نظر ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و در شرایط بسیار ناسالم است.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده ‌است.

کد خبر 32501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha