آلودگی هوای سردشت به ١٠ برابر حد مجاز رسید

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: براساس اطلاعات پایشی موجود و شاخص «AQI» آلودگی هوا در این شهرستان١٠ برابر حد مجاز و میزان استاندارد است در شرایط سیاه و خطرناک قرار گرفته است.

خالد بایزیدی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس بیان کرد: باتوجه به آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش، میزان آلایندگی هوا در سطح این شهرستان ١١٠٠ میکروگرم بر مترمکعب بوده که این میزان ١٠ برابر حد مجاز و میزان استاندارد است و در رده کیفیت هوای خطرناک قرار می گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت، منشا آلودگی هوا را خارجی دانست و گفت: گرد و غبار با وزش باد شدید امروز صبح از مرزهای غربی وارد کشور شده است و طبق اطلاعیه هواشناسی تا فردا صبح ادامه خواهد داشت.

بایزیدی از شهروندان به ویژه زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی و قلبی و عروقی و جانبازان شیمیایی شهرستان خواست که از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه به طور جد پرهیز کنند.

شاخص کیفیت هوا؛ معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده ‌است/.

کد خبر 32490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha