شورای رهنمون قضایی در ایلام تشکیل می‌شود

سرویس ایلام - رییس کل دادگستری استان در دیدار با امام جمعه ایلام از تشکیل شورای رهنمون قضایی در ایلام برای کمک به قضات و بررسی بهتر پرونده‌های قضایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عمران علیمحمدی اظهار کرد: یکی از اولویت های دستگاه قضایی استان کاهش پرونده های ورودی به دادگاه ها و دادگستری استان است.

وی حل و فصل پرونده ها از طریق غیرقضایی را یکی دیگر از اولویت های استان دانست و گفت: سعی داریم از طریق بزرگان و شورای حل اختلاف بتوانیم این پرونده ها به حل و فصل قبل از ورود به سیستم قضایی منجر شود.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای رهنمون قضایی یکی دیگر برنامه های دستگاه های قضایی استان است، ابراز کرد: در این طرح پرونده های مرتبط با ۱۰ جرم اول استان به قضات پیشکسوت جهت بررسی و مشورت محول شود که این پرونده ها با رعایت برخی نکات زودتر به نتیجه برسد، برخی پرونده های قضایی پیچیدگی های خاصی دارند که در شورای رهنمون قضایی ارایه می شوند تا رای متقن و قابل دفاعی در این این پرونده ها صادر شود.

رییس کل دادگستری استان ایلام گفت: همچنین برنامه هایی در راستای مقابله با توصیه ها در نظام قضایی استان در دستور کار قرار دارد که با توصیه گری در دادگستری استان مقابله شود.

وی با بیان اینکه در مساجد نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده است که در هر مسجد همکاران قضایی در مساجد حضور پیدا کرده و مشکلات مردم را به صورت چهره به چهره پیگیری کنند، ابراز کرد: سند تحول قضایی به عنوان سند چشم انداز قوه قضاییه تا سال ۱۴۰۲ است که در این سند تقویت فساد ستیزی و ارائه خدمات بهتر به مراجعه کنندگان در دستگاه قضایی مورد توجه قرار دارد.

علی محمدی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی سند تحول قضایی، اجرای عدالت است، تصریح کرد: مردم به اجرای عدالت خیلی امیدوار شده اند و در این راستا تلاش می شود که در کوتاه ترین زمان به پرونده ها رسیدگی و شکایت ها در دادگاه ها بررسی و رای صادر شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه حضور قضات در بین مردم، در بین ائمه جمعه و مساجد در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: پیشگیری و تقویت شوراهای حل اختلاف برای حل و فصل اختلافات قبل از رسیدگی پرونده در دادگاه نیز از مواردی که در یه عنوان یکی از اولویت های مهم سیستم قضایی مطرح است.

کد خبر 32377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha