حفر خندق و نصب سیم خاردار در خط مرزی کردستان عراق و ترکیه

سرویس ترکیه - حفر خندق در روستاهای خط صفر مرزی بین ترکیه و کردستان عراق باعث شد تا روستاییان ساکن خط مرزی در دو طرف مرز با مشکلات جدی در زندگی روزمره خود مواجه شوند.

به گزارش کردپرس، نیروهای نظامی ترکیه با حفر خندق های بزرگ در خط مرزی با کردستان عراق، و نصب سیم های خاردار، همچنین تشدید کنترل مناطق روستایی مرزی باعث به وجود آمدن مشکلات فراوان برای روستاییان در خط مرزی شدند.

بنا بر خبر مزوپوتامیا، در حالی که از ماه رمضان به این سو اجازه عبور و مرور از مرز به هیچ شهروندی از دو طرف مرز داده نشده است، نیروهای نظامی ترکیه با حفر خندق و نصب سیم خاردار، خط صفر مرزی را که از روستای ناوبروژیا می گذشت، برای عبور دو طرف بستند.

بنا بر اطلاعات به دست آمده از روستاییانی که در مناطق صفر مرزی زندگی می کنند، ممنوعیت عبور و مرور اعلام شده در این روستاها، باعث شده تا شهروندان حتی نتوانند در داخل روستا عبور و مرور کنند.

روستاییان اعلام کردند که حتی اجازه ندارند برای چراندن دام های خود و چیدن گیاهان وحشی از خانه بیرون بیایند. بسیاری از روستاییان به همین دلیل مجبور شدند دام خود را به بهای اندکی بفروشند.

بر اساس گزارش منابع محلی بسیاری از نیروهای گاردمحلی در استان های مرزی ترکیه که برای شرکت در عملیات نظامی در کردستان عراق به خط مرزی اعزام شده بودند، قرار است تا سه ماه آینده در این مناطق باقی بمانند.

کد خبر 32244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha