600 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می کنند

سرویس کرمانشاه _ دکتر قباد محمدی گفت:  تعداد ۶۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می کنند و در این حوزه بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران، در رتبه دوم در کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری با رسانه ها بر نقش ویژه دانشگاه‌ها در تحقق این شعار سال با عنوان تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای بیشترین تعداد شرکت های دانش بنیان در میان تمامی دانشگاه‌های غرب کشور است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ۱۴ شرکت دانش بنیان‌ دارد که محصولات تولیدی این شرکت ها برای اولین بار در سطح کشور تولید می شود و قبلا این محصولات از خارج وارد می شد که این موفیقت بزرگی برای کرمانشاه است.

محمدی گفت: همچنین دانشگاه رازی با 69 شرکت فناور در رتبه اول دانشگاه iای استان در این زمینه قرار دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه شاخص های فناوری، دارای رتبه سوم کشوری است در حوزه پژوهشT رتبه هشتم کشور را داراست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: ۶۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می کنند که در این زمینه در رتبه اول دانشگاه های غرب کشور قرار داریم و در سطح کشوری هم بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران، رتبه دوم هستیم.

وی از طرح توسعه دانشگاه برای ارتقای ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با گسترش فضای فیزیکی دانشگاه، در سال‌های آینده شاهد پذیرش تعداد بسیار بیشتری دانشجو خارجی در کرمانشاه باشیم.

محمدی در ادامه عنوان کرد: در تلاش هستیم پروژه های نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مانند دانشکده دندانپزشکی، دانشکده پزشکی، بیمارستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و روانسر و بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شیمی درمانی و رادیوتراپی تا پایان سال آینده تکمیل شوند.

وی در ادامه از کاهش چشمگیر بستری ها در بیمارستان های استان خبر داد و افزود: در حال حاضر بخش عمده جمعیت استان علیه این بیماری واکسینه شده اند و روند واکسیناسیون همچنان با سرعت در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر تزریق دوز چهارم به رده سنی افراد بالای 70 سال رسیده و با همین روند گروه های سنی دیگر هم به ترتیب واکسینه می شوند و هم اکنون افراد بالای 80 سال و گروه های پرخطر که چهار ماه از تزریق دوز سوم آنها گذشته، تزریق دوز چهارم برای آنها انجام شده است.

کد خبر 32200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha