حزب دموکرات کردستان عراق شانسی برای تصدی پست ریاست جمهوری ندارد

سرویس جهان- بنیاد سنچری درباره آینده تشکیل دولت جدید در عراق نوشت: یکی از مشکلات به دلیل درخواست حزب دموکرات کردستان عراق برای در اختیار گرفتن پست ریاست جمهوری عراق است اما هیچ کدام از نامزدهایی که معرفی می کند شانسی برای تصدی این پست نخواهند داشت.

به گزارش کردپرس، در حالی که انتخابات پارلمانی عراق در اکتبر 2021 برگزار شده اما تاکنون هیچ کدام از تلاش های جریانات مختلف در این کشور منجر به تشکیل دولت نشده است. ائتلاف جدید متشکل از صدر-بارزانی و حلبوسی برای تشکل دولت اکثریت تلاش کرده اما در تلاش هایش ناکام مانده است.

بنیاد سنچری در تحلیلی پیرامون علت به درازا کشیده شدن روند تشکیل دولت جدید در عراق نوشت: در این دوره ائتلاف های جدید برای تغییر نحوه تشکیل دولت ایجاد شده است اما این گونه ائتلافها به اختلافات دامن زده و چشم انداز تشکیل دولت را مبهم کرده است.

این اندیشکده از جمله عوامل ایجاد بن بست کنونی سیاسی در عراق را تمایل حزب دموکرات کردستان عراق برای تصدی پست ریاست جمهوری برخلاف رویه های گذشته عنوان کرده است. از نظر این اندیشکده ائتلاف این حزب با جریان صدر و بخشی از سنی های عراق نیز نتوانسته است رویای حزب دموکرات کردستان عراق را برآورده کند.

در این تحلیل تاکید شده است که چنین درخواستی باعث ایجاد اختلاف بی سابقه میان این حزب با حزب کردی اتحادیه میهنی شده است. درخواست حزب دموکرات باعث ایجاد اختلاف در میان جریانات سیاسی غیر کرد نیز شده است. این مسئله باعث می شود هیچ کدام از کاندیداهایی که حزب معرفی می کند نتواند به کاخ ریاست جمهوری عراق راه یابد.

بنیاد سنچری همچنان برهم صالح، کندیدای حزب اتحادیه میهنی را برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق دارای شانس می داند.

کد خبر 32133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha