انهدام شبکه اغفال و اخاذی از مردان مسن در بوکان

سرویس آذربایجان غربی- فرمانده انتظامی بوکان گفت: با تلاش پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، یک شبکه اغفال و اخاذی از شهروندان شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش کردپرس، سرهنگ سلمان حیدری در این زمینه گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه افرادی با تشکیل یک شبکه با شناسایی اشخاص (به ویژه مردان مسن) و ایجاد رابطه دوستی اقدام به اغفال آنها می‌کردند، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: متهمان در سطح شهر و یا از طریق صفحات مجازی، افراد موردنظر را شناسایی و پس از اغفال از طریق ارتباط و دوستی و یا قول ازدواج آنها را اغفال می‌کردند.

فرمانده انتظامی بوکان اضافه کرد: اعضای این شبکه پس از ایجاد ارتباط با این افراد در ادامه کار آنها را به پخش تصاویر تهدید و از آنها اخاذی می‌کردند.

سرهنگ حیدری افزود: مأموران با بررسی و تحقیقات فنی و میدانی و دعوت از شاکیان، ٧ نفر مرد و ٣ نفر زن را به عنوان اعضای این شبکه شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند که متهمان در تحقیقات پلیسی به ارتکاب اتهامات خود اعتراف کردند.

او با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی شاکیان احتمالی دیگر ادامه دارد اظهار کرد: شهروندان در صورتی که در این خصوص شکایتی دارند می‌توانند به کلانتری ۱۲ این شهرستان مراجعه کنند.

سرهنگ حیدری افزود: با بررسی‌ها و پایش تخصصی، ادمین کانال مذکور شناسایی، دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی و کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی مذکور نیز مسدود شد.

رئیس پلیس بوکان تاکید کرد: شهروندان محترم از اعتماد، ارائه اطلاعات شخصی خود و دیگران و حتی حضور در چنین صفحاتی خودداری و اگر در این ارتباط شکایتی از فرد دستگیر شده دارند می‌توانند به پلیس فتای نیروی انتظامی مراجعه کنند.

کد خبر 32109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha