افتتاح اولین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی- صنایع دستی استان حلبچه با حضور صنعتگران   ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان از افتتاح اولین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی- صنایع دستی استان حلبچه با حضور ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرزاد شریفی اظهار کرد: اولین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی- صنایع دستی استان حلبچه، امروز پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان، استاندار، معاونین استاندار، فرماندار و رییس دانشگاه حلبچه، نمایندگان مجلس، رییس حزب سوسیال دمکرات کردستان، نمایندگان احزاب و جریان‌های سیاسی اقلیم کردستان، روسای اتاق‌های بازرگانی حلبچه و سلیمانیه و جمعی از فعالان اقتصادی رسماً گشایش یافت.

وی افزود: در این نمایشگاه، بیش از ۸۰ هنرمند صنایع دستی ایران از پنج استان کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، همدان و ایلام در کنار هنرمندان استان حلبچه، محصولات و توانمندی خود را عرضه کرده‌اند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این مراسم که با پوشش گسترده رسانه های اقلیم کردستان همراه بود، با اشاره به دو‌ وجه فرهنگی - هنری و بازرگانی نمایشگاه صنایع دستی و جایگاه برتر جهانی ایران در حوزه صنایع دستی با رونق حدود ۴۰۰ رشته صنایع دستی در کشور، امادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق در ابعاد مختلف مورد تاکید قرار داد.

شوشتری ابراز امیدواری کرد: در دوره‌های بعدی این نمایشگاه، هنرمندان بیشتری از دیگر استان‌های ایران حضور یابند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به ثبت جهانی پهنه فرهنگی هورامان نزد سازمان جهانی یونسکو، این موضوع را فرصت مهمی برای ایران و عراق و اقلیم کردستان برای توسعه روابط فرهنگی، هنری و بویژه گردشگری دانست.

سرکنسول جمهوری ایلامی ایران پس از مراسم افتتاحیه به اتفاق وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان، استاندار حلبچه، رییس حزب سوسیال دموکرات، معاون استاندار و فرماندار حلبچه، از تعدادی از غرفه‌های صنایع دستی ایران بازدید کرد و در مصاحبه با تعدادی از رسانه‌های اقلیم کردستان بر اهمیت برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی مشترک تاکید نمود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، این نمایشگاه به مدت سه روز تا شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه دایر می باشد.

کد خبر 31904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha