دادگاه پارک گزی وضعیت نهاد قضائی ترکیه را بیش از پیش آشکار کرد

سرویس ترکیه - عثمان کاوالا احکام صادر شده در دادگاه موسوم به پارک گزی را خودسرانه، غیر قانونی و بر اساس دستورات حکومتی دانست.

به گزارش کردپرس، عثمان کاوالا بازرگان و فعال حقوق بشر که در دادگاه اخیر پارک گزی به حبس ابد محکوم شده بود، در واکنش به این حکم، آن را غیر قانونی و خودسرانه دانست و اعلام کرد که این تصمیم تحت فشارهای سیاسی گرفته شده است.

بنا بر اعلام سایت رسمی کاوالا، عثمان کاوالا که در زندان فوق امنیتی سیلیوری در بند است، با انتشار بیانیه ای کتبی با بیان این که اعتراضات پارک گزی توسط او و دیگر متهمان سازماندهی نشده بود، نوشت: «این که حرکت اعتراضی صدها هزار شهروند ترکیه را که در اعتراض به بی عدالتی به خیابان ها ریختند و در برابر حکومت غیر دموکراتیک مطالبه آزادی کردند، به سوروس یا بازیگران خارجی دیگر پیوند دهیم تلاشی بیهوده است.»

کاوالا افزود: «پرونده پارک گزی وضعیت قوه قضاییه را بیش از پیش فاش کرد. بنابراین آشکار شد که سوء استفاده از قوه قضائیه چگونه می تواند خطری جدی برای همه شهروندان داشته باشد.»

گفتنی است، کاوالا در دومین دادگاه رسیدگی به پرونده اعتراضات پارک گزی که در تاریخ 25 آوریل در استانبول برگزار شد، به حبس ابد تشدید شده محکوم شد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر او را به جاسوسی برای کشورهای خارجی متهم کرده بود.

کد خبر 31890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha