هوای 4 شهر کردستان در شرایط خطرناک/شهروندان از تردد پرهیز کنند

سرویس کردستان - معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در حال حاضر وضعیت هوای شهرهای سنندج، کامیاران،سروآباد و مریوان در وضعیت خطرناک قرار دارد.

به گزارش کرد پرس، اقبال حمیدی گفت: توده گردو خاک تشکیل شده در کشور عراق از امروز وارد آسمان کشورمان به ویژه استان های غربی شده و موجب کاهش دید و کیفیت هوای کردستان شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت هوای شهرهای سنندج، کامیاران، سروآباد و مریوان در وضعیت خطرناک و شهرهای سقز، بانه، بیجار، قروه و دهگلان در شرایط ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: براساس داده‌های هواشناسی به دلیل وزش باد تا اواخر امشب از روند آلودگی ایجاد شده کاسته می شود ولی تا چند روز آینده همچنان با افت کیفیت هوا مواجه هستیم.

حمیدی ادامه داد: تا بهبود شرایط هوا از آحاد مردم تقاضا می شود از قرارگیری در معرض هوای آزاد جدا خودداری بویژه افراد مسن، کودکان و افراد دارای ناراحتی قلبی ریوی و چشمی و تاکید می شود از ورزش کردن، پیاده روی و کوهپیمایی که موجبات افزایش دم و بازدم و عوارض خطرناک بر سیستم تنفسی دارد پرهیز کنند.

کد خبر 31875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha