عدم اعلام شمار حقوق بگیران اقلیم کردستان مانع حل معضل  پرداخت حقوق کارمندان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو کمیته امور خدماتی مجلس عراق اعلام کرد دولت اقلیم کردستان با پیشنهاد دولت فدرال عراق برای واریز حقوق کارمندان اقلیم به کارت بانکی، با هدف جلوگیری از گم شدن و حیف و میل بودجه مخالفت کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از المعلومه، حسن فدعم عضو کمیته خدمات مجلس عراق در این باره گفت: مشکل حقوق کارمندان اقلیم کردستان به علت مخالفت اربیل با اعلام صریح و حقیقی شمار کارمندانش و همچنین حیف و میل بودجه اختصاص یافته برای حقوق کارمندان و عدم واریز آن به حسابشان، هنوز حل نشده است.

فدعم افزود: دولت مرکزی از اربیل خواسته است تا حقوق کارمندان، اقلیم کردستان را به کارت بانکی آنان واریز کند. همچنین متعهد شود حقوق کارمندان را به صورت ماهیانه و بدون تأخیر به کارتهای مذکور واریز نماید.

عضو کمیته امور خدماتی مجلس عراق افزود: اقلیم کردستان با این موضوع مخالفت کرده است. زیرا این امر به مشخص شدن شمار دقیق کارمندان اقلیم و جلوگیری از فساد و حیف و میل اموال عمومی از طریق بند حقوق کارکنان منجر خواهد شد.

یادآور می شود "راغب رضا" کارشناس اقتصادی عراقی، اعلام کرد اقلیم کردستان شمار دقیق کارمندانش را به بغداد اعلام نمی کند و بودجه واقعی اقلیم، مبهم و فاقد سرفصل های هزینه کرد است و به همین دلیل معضل پرداخت حقوق کارمندان حل نمی شود.

کد خبر 318124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha