اردوغان نه با دعوت ملک سلمان بلکه با درخواست خود به عربستان سفر کرد

سرویس ترکیه - تلویزیون دولتی عربستان در گزارشی ادعای اردوغان مبنی بر دعوت شدن به عربستان سعودی را تکذیب کرد و اعلام کرد که اردوغان نه با دعوت ملک سلمان بلکه با درخواست خود به این کشور سفر کرده است.

به گزارش کردپرس، تلویزیون دولتی عربستان سعودی در گزارشی اعلام کرد که سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به این کشور نه با دعوت ریاض بلکه با درخواست خود او انجام شده است.

شبکه دولتی الاخباریه در گزارشی خبری از سفر رئیس جمهور ترکیه به این کشور اعلام کرد: «اردوغان با آمدن به جده آرزوی خود برای سفرش به عربستان را برآورده کرد. این دیدار بالاخره پس از 5 سال انجام گرفت.» در این گزارش خبری عبارت «آرزوی اردوغان مبنی بر دیدار پادشاهی عربستان برآورده شد» بارها تکرار شد.

این در حالی است که اردوغان پیش از سفر به عربستان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده بود که «به دعوت خادم الحرمین (ملک سلمان) به عربستان سعودی» سفر می کند.

پایگاه خبری میدل ایست آی نیز در گزارشی تحلیل کرد که «با توجه به اهمیت ارتباط با رهبران سعودی برای برقراری مجدد روابط با کشورهای جهان عرب، اردوغان به شدت به این سفر نیاز داشت.»

این گزارش همچنین تحلیل کرد که یکی از اهداف اردوغان از سفر به عربستان، فعال کردن دوباره «شورای هماهنگی مشترک عربستان و ترکیه» است.

کد خبر 31812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha