ذوالفقاری: انتخابات دور دوم در 9 استان برگزار می شود/ نامزدها حق تشکیل ستاد انتخابات را ندارند

سرویس ایران- معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه هفته آینده دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۹ استان برگزار می‌شود، گفت: هیچ نامزدی حق تشکیل ستاد انتخابات را ندارد و تبلیغات نامزدها صرفا از طریق فضای مجازی و اینترنتی و ظرفیت صدا و سیما انجام می‌شود.

به گزارش کُرد پرس، حسین ذوالفقاری روز سه شنبه در نشست خبری افزود: مجریان و کسانی که در شعب اخذ رای هستند و همچنین رای دهندگان باید ضوابط را با فاصله ۲ متر و با استفاده از ماسک رعایت کنند و این افراد حتما غربالگری خواهند شد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه اولویت استقرار شعب در فضای باز است، گفت: اگر چنین مکانی فراهم نبود، شعب نباید کاملا بسته باشد. ضمن اینکه فضا ضدعفونی می‌شود.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه برگزاری هر گونه تجمع چه قبل و چه بعد از رای گیری ممنوع است، اظهار داشت: نامزدی در صورت رعایت نکردن این موارد بهداشتی، در مرحله نخست از حضور در شبکه استانی محروم می‌شود و در صورت تداوم رعایت نکردن موضوع، قوه قضاییه با او برخورد می‌کند.

منشا اکثر هشتک‌سازی‌ها خارج از کشور است

معاون امنیتی انتطامی وزارت کشور با بیان اینکه امنیت داخلی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در نظرسنجی مردمی، مردم از چند عامل مهم نمره بیشتری به امنیت دادند. البته این موضوع به این معنا نیست که اصلا ناامنی نداریم.

این مقام مسئول در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با اراذل و اوباش اظهارداشت: برای مقابله با اراذل و اوباش نشستی برگزار کردیم و مصوباتی تصویب شد. دستگاه‌های قضایی، امنیتی و اطلاعات در استان‌ها و شهرستان‌ها مامور شدند و کارگروه‌هایی تشکیل دادند تا با کسانی که می‌خواهند در داخل کشور ایجاد ناامنی کنند، برخورد قانونی داشته باشند.

ذوالفقاری تصریح کرد: مردم می‌دانند با هوشمندی و تلاش همه‌جانبه، نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، نیروهای بسیج مردمی، امنیتی و شوراهای تامین سراسر کشور، قرارگاه‌های امنیتی، نیروهای مستقر در مرزها از امنیت کشور مراقبت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اهداف دشمن از تحریم‌های شدید اقتصادی، جاسوسی، حمایت مالی و اطلاعاتی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم، ناامن کردن داخل کشور با اقدامات تروریستی، تحریک و تهییج مردم از طریق فضای مجازی است.

به دنبال سوریه‌سازی در ایران هستند

وی ادامه داد: طبق گزارش نیروهای اطلاعاتی و سایبری، منشا اکثر فراخوان‌هایی که داده و هشتک‌هایی که گذاشته می‌شود، خارج از کشور است. البته ممکن است عناصری هم داخل کشور اینها را بازنشر کنند.

معاون وزیر کشور با اشاره به تمرکز رسانه‌های خارجی بر روی برخی وقایع مانند تجمعات کارگری گفت: هدف دشمنان تحریم تا جاسوسی، تحریک و تهییج همه به دنبال ناامن سازی و سوریه سازی هستند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه دشمنان میخواهند بحث سوریه سازی را در کشور راه بیندازند، گفت: این امر نیازمند هوشمندی و آگاهی بیشتر همه مسئولان و بعد هوشیاری مردم است. البته هوشیاری مردم بسیار بیشتر از برخی مسئولان است. برخی مسئولان گاهی اوقات از سر کم اطلاعی یا بی توجهی مطالبی می‌گویند که اگر به شکل دقیق و صحیح بیان شود، متوجه می شویم مساله کاملا متفاوت است.

۲۹۰ فرزند از مادر ایرانی تاکنون تابعیت گرفتند

معاون وزیر کشور درباره اجرای قانون اعطای تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی گفت: این قانون درحال اجراست و کمیته ای هم به این منظور تشکیل شده است. تاکنون۲۹۰ فرزند با مادر ایرانی تابعیت گرفتند.

ذوالفقاری با اشاره به برخی اقدامات برای تخریب روابط ایران و افغانستان اظهار داشت: برخی کشورهای متخاصم به دنبال تخریب روابط دو کشور ایران و افغانستان هستند و عمده فعالیت آنان در فضای مجاری است؛ به هر دو دولت فشار آورده و یک تصادف را بسیار بزرگ جلوه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ما منشاء این شیطنت ها را می‌فهمیم، با طرح این سوال افزود: ترکیدن لاستیک یک خودرو در جاده آیا فقط برای اتباع اتفاق می‌افتد. گاهی خودروهای داخلی هم با نیروهای پلیس تعقیب و گریز داریم؟ آنها کار را به مجلس می‌کشانند و نمایندگان را هم درگیر این مساله پشت پرده می‌کنند.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: همین چند روز قبل، تعدادی اتباع چند ده خودرو را کنار خیابان خرد کردند آیا باید این را به دولت افغانستان نسبت دهیم؟ شیطنت بزرگی پشت صحنه این کار نیروهای متخاصم است تا روابط ملت دولت را در دو کشور مورد خدشه قرار دهند که امیدواریم این توطئه جدید را خنثی کنیم.

ذوالفقاری در رابطه با مقابله با گروه‌های تروریستی در مرزها گفت: ۲۰ تروریست در سال ۹۷ و ۴۴ تروریست در سال ۹۸ به هلاکت رسیدند. ۱۱ نفر گروه‌های تروریستی از آغاز سال ۹۹ تاکنون به هلاکت رسیدند و سه نفر از نیروهای امنیتی در این ۶ ماه شهید شدند.

روایت ذوالفقاری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستای ابوالفضل

معاون وزیر کشور درباره وقایع پیش آمده در روستای ابوالفضل در استان خوزستان گفت: یکی از ضعف‌های کشور این است که متاسفانه مسئولان بخشی از اطلاعات را مطرح می‌کنند نه کل آن را.

وی اضافه گرد: طبق گزارشی که دریافت کردم مساحت کل زمین متعلق به بنیاد مستضعفان ۳۰۰ هکتار است که ۱۰۰ هکتار آن قبلا توسط این بنیاد به برخی افراد واگذار شده و این افراد ساخت و ساز قانونی داشتند اما ۲۰۰ هکتار جزو مناطق مسکونی نبود و در حریم شهر قرار داشت و طبق اعلام مسئولان تقسیمات کشوری چنین روستایی در نقشه وجود نداشت.

ذوالفقاری تصریح کرد: از ۱۵ سال گذشته عده‌ای سودجو این زمین ۲۰۰ هکتاری را قطعه بندی و به برخی افراد واگذار کردند اما مالک زمین یعنی بنیاد مستضعفان حتی یک فنس هم دور زمین خود نکشید.

وی با بیان اینکه اگرچه شهرداری چندین بار قصد تخریب این ساخت و ساز غیرمجاز را داشت اما موضوع همچنان ادامه یافت، گفت: یکی دو سال اخیر بنیاد مستضعفان به طور جدی پیگیر این قضیه بود و برای تخریب هم حکم قضایی داشت. تا اینکه معاون بنیاد مستضعفان دوم شهریور امسال در جلسه‌ای شرکت کرده و خواستار اجرای حکم قضایی می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به تشکیل سه جلسه از سوی شورای تامین استان خوزستان، گفت: در این جلسات تصمیم گرفته می‌شود به هر یک از ۳۵ خانواری که در آنجا ساکن هستند مبلغ ۵۰ میلیون تومان بعنوان پیش پرداخت برای سکونت در شهر جدیدالتاسیس رامین اعطا شود و تا راه اندازی آن شهر، خانه‌های آنان تخریب نشود. اما بقیه زمین‌هایی که به باغ ویلا تبدیل شده با تدبیر شورای تامین و طبق حکم قطعی قضایی باید تخریب شود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: روز تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز مردم را تحریک کردند مانع از اجرای حکم شوند و در این درگیری ۴ نیروی امنیتی و ۴ نفر از مردم عادی مجروح شدند.

معاون وزیر کشور در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی براینکه متصرفان چگونه بدون مجوز ساخت، آب، برق، گاز و دیگر امکانات دریافت کردند، گفت: قطعا تخلف و زد و بند روی این موضوع وجود داشته است. گرفتن مجوز برای ساخت یک ساختمان ۵۰ متری به دوندگی بسیار نیاز دارد و اینکه آنها راحت توانستند در زمین ۲۰۰ هکتاری ساخت و ساز کنند، بدون زد و بند و تخلف در دستگاه های مسئول انجام نمی‌شد.

ذوالفقاری ادامه داد: اگر دستگاه‌های مسئول از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری می‌کردند و اگر بنیاد مستضعفان از همان مرحله نخست دور ملک خود فنس می‌کشید، چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

پرونده اسیدپاشی اصفهان به نتیجه‌ای نرسید

معاون وزیر کشور درباره پرونده اسیدپاشی اصفهان گفت: در این چند سال از افراد زبده برای یافتن عاملان اسیدپاشی به بانوان استفاده کردیم اما هنوز معلوم نشده این کار توسط چه کسی انجام شد. همه افراد مشکوک و غیرمشکوک در این پرونده کنترل شدند اما پرونده به سرانجامی نرسید.

کد خبر 318084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha