نچیروان بارزانی در بغداد با امانوئل ماکرون دیدار می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- شبکه تلویزیونی روداو گزارش داد که رئیس اقلیم کردستان به بغداد سفر و با رئیس جمهور فرانسه دیدار می کند.

به گزارش کردپرس، شبکه تلویزیونی روداو در خبری به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان فردا چهارشنبه 12 شهریور/ 2 سپتامبر، به بغداد سفر می کند.

بر اساس خبر؛ هدف از این سفر دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه عنوان شده که وی نیز قرار است فردا برای دیدار با مقامات عراقی به بغداد سفر کند.

روداو که رسانه ای نزدیک به نچیروان بارزانی محسوب می شود؛ در این خبر اعلام کرده که این دیدار بنا به درخواست ماکرون انجام شده و وی به دلیل کمبود وقت در سفر خود به عراق، از اقلیم کردستان و اربیل، دیدار نمی کند و سفر وی به عراق بسیار کوتاه و چند ساعته است.

پیشتر نیز خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی در کاخ الیزه گزارش داد که ماکرون به دلیل کمبود وقت وارد اربیل نشده و در بغداد با مقامات ارشد اقلیم کردستان دیدار می کند.

حاکمیت کشور عراق و حملات ترکیه به این کشور، از محورهای اصلی گفتگوهای ماکرون با مقامات عراقی عنوان شده است.

فرانسه دارای روابط مستحکمی با اقلیم کردستان است و اولین کشوری بود که پس از برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم در سال 2017 که منجر به تحریم سیاسی اقلیم توسط بغداد و دیگر کشورهای جهان شد، اقدام به شکستن این تحریم و دیدار با نچیروان بارزانی نخست وزیر وقت اقلیم در پاریس کرد.

از سوی دیگر فرانسه یکی از حامیان اقلیم در جنگ با داعش بوده و در روزهای اخیر نیز فلورانس بارلی وزیر دفاع فرانسه در سفر به عراق و پس از دیدار با مقامات عراقی در بغداد، به اربیل سفرکرده و با نچیروان بارزانی و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم دیدار و بر تداوم حمایت های کشورش از اقلیم تاکید کرد.

کد خبر 318066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha