خطر نابودی باغ های زیتون عفرین توسط شورشیان وابسته به ترکیه

سرویس جهان- منابع دیده بان حقوق بشر سوریه از قطع دهها اصله درخت زیتون در شهر کردنشین عفرین توسط شورشیان وابسته به ترکیه و فروش آن به مردان مسلح خبر داده است.

به گزارش کردپرس، شهر کردنشین عفرین در شمال غرب سوریه که از سال 2019 به کنترل ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور افتاده است شاهد اقدامات تخریبی شورشیان از جمله تخریب آثار باستانی و قطع درختان زیتون این منطقه و یا مصادره اموال کردها بوده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس، پدیده این روزهای عفرین را قطع درختان باغ های زیتون متعلق به کردهای این منطقه از سوی شورشیان و فروش آن به مردان مسلح عنوان کرده است.

این نهاد حقوق بشری به طور مشخص اشاره کرده است که چندین گروه شورشی وابسته به ترکیه به نام های احرار الشرقیه، الامشات، لیوا الشمال، نورالدین الزنکی و جبهه الشامیه در قطع درختان زیتون و تصرف منازل متعلق به کردها در مناطق مختلف کانتون عفرین دست دارند. اعضای این گروهها بعد از تصرف و ضبط اموال کردها از جمله باغات زیتون و خانه ها، این اموال را به خریداران فروخته و مالکان اصلی را آواره کرده اند.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، کردها در صورت شکایت از این گروهها، به وابستگی به اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه متهم می شوند که مجازاتی در پی دارد.

این گزارش از کسب هزاران دلار از فروش اموال کردها توسط این گروههای شورشی وابسته به ترکیه در عفرین خبر داده است.

کد خبر 31690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha