ساماندهی بزرگراه بوکان- میاندوآب، غایب بزرگ کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی!

سرویس آذربایجان غربی- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: محور ارومیه - مهاباد یکی از اصلی‌ترین جاده‌های مواصلاتی استان است که باید ساماندهی شود که در این خصوص تامین اعتبار مورد نیاز از طرف دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

به گزارش کردپرس، علیرغم انتقادات فراوان از وضعیت محور بوکان به میاندوآب و وضعیت نا به سامان نقاط پر خطر راه های بوکان که منجر به افزایش 33 درصدی تصادفات این محور طی سال جاری شده است، در جلسه شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان کوچکترین اشاره ایی به این محور نشد.

اخیرا مرگ تمامی اعضای یک خانواده در تصادف محور بوکان به میاندوآب که تکمیل آن 12 سال است در گرو تامین اعتبار قرار دارد، انتقادات زیادی به همراه داشت و نماینده بوکان در مجلس در این خصوص به وزیر راه و شهرسازی تذکر داد.

اما امروز معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در جلسات مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و جلسه شورای ترافیک استان، که به صورت همزمان برگزار شدند، اشاره ایی به این موضوع نکرد.

آیدین رحمانی با اشاره به اجرای طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده‌ای استان در دو محور پرتردد و پر حادثه در محورهای ارومیه - سلماس و ارومیه - نقده و میاندوآب گفت: این طرح با هدف پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی در 21 خرداد ماه اجرا شد و نتایج حاصل از آن نشان داد که اقدامات پیشگیرانه در کاهش تصادفات جاده ای بسیار موثر است.

او ادامه داد: این طرح در راستای اهمیت و ضرورت آموزش در آگاهی بخشی ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی به صورت پایلوت در استان اجرا شد و با توجه به نتایج مثبت آن ، نظیر این طرح یکی از روزهای هر ماه در استان اجرا می شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین از اختصاص 366 میلیون تومان بصورت نقد و 275 میلیون تومان اسناد خزانه از محل ابلاغ ماده 23 جرایم رانندگی به استان خبر داد و گفت: این اعتبار با همکاری شهرداری های ارومیه ، خوی و مهاباد برای خرید و نصب دوربین های نظارتی در این شهر ها هزینه می شود.

رحمانی افزود: محور ارومیه - مهاباد یکی از اصلی‌ترین جاده‌های مواصلاتی استان است که باید ساماندهی شود که در این خصوص تامین اعتبار مورد نیاز از طرف دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

او با بیان اینکه دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها باید این برنامه‌ها را پیگیری و برای جلسه آتی آماده کند، ادامه داد: مقرر شده هر سه ماه یک‌بار، روزی به این عنوان روز بدون حادثه در استان تعیین و برنامه های به صفر رسیدن تصادف ها در این روز تمهید شود.

کاهش 15 درصدی تصادفات منجر به فوت در آذربایجان غربی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به آمار تصادفات شهری در استان گفت: طی امسال ١١ هزار و ٢٣٠ مورد تصادف در معابر درون شهری استان اتفاق افتاده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ عباس فرمانی با اشاره به اینکه در این مدت ٣۵ مورد فوتی در جاده‌های شهری این استان ثبت‌ شده، اظهار داشت: ۵٧ درصد فوت شدگان مربوط به عابران پیاده بوده که باید تدابیری برای کاهش این رقم سنجیده شود.

وی تاکید کرد: آمار فوت شدگان در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ١۵ درصدی دارد.

کد خبر 316473

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha