تفاهم نامه سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان امضا شد

سرویس کردستان – تفاهم نامه سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن از اکتشاف و استخراج تا فراوری کامل مواد معدنی بین شرکت ذوب آهن افهان و استانداری کردستان امضا شد.

به گزارش کرد پرس، ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و مدیران شرکت ذوب آهن اصفهان، تفاهم نامه سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن از اکتشاف و استخراج تا فراوری کامل مواد معدنی به امضا رسید.

استاندار کردستان در این مراسم گفت: برای اینکه استان را به شرایط جهشی در همه مولفه‌های رشد بخصوص در حوزه اقتصاد برسانیم نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف هستیم.

اسماعیل زارعی کوشا به ظرفیت‌های معدنی استان اشاره کرد و افزود: اگر برنامه ریزی های مناسب و درستی در استان انجام شود، با بهره گیری از ظرفیت های معدنی می توان حوزه اقتصاد و اشتغال کردستان را متحول کرد.

وی اظهار کرد: برای ورود سرمایه‌گذاران به کردستان در بخش مشاغل خرد و کلان برنامه ریزی های بسیار مناسبی در استان انجام گرفته و امیدواریم با این تفاهم نامه، بسیار سریع بتوانیم زمینه سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان در استان را ایجاد کنیم.

استاندار کردستان با اشاره به ذخایر سنگ آهن در استان، ادامه داد: امیدواریم زنجیره تولید فولاد در استان ایجاد و تکمیل شود زیرا این مهم، گامی اساسی در راستای صنعتی شدن کردستان است.

آمادگی ذوب آهن اصفهان برای سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی در کردستان

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این مراسم بیان کرد: تفاهم نامه تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن در کردستان در 3 فاز اجرایی شده که در فاز اول آن یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کردستان انجام می‌شود.

ایرج رخصتی یادآور شد: منطقه کردستان از لحاظ منابع خدادای و معادن بسیار غنی بوده و همین مسئله باعث شده که با اطمینان بیشتری در راستای سرمایه‌گذاری در این استان ورود کنیم.

وی با اشاره به اینکه غالب سهام ذوب آهن زیرمجوعه تامین اجتماعی است، گفت: این امر مردمی بودن شرکت ذوب آهن را نشان می‌دهد لذا باید بسیار چابک در راستای تولیدات نوین و با سرمایه گذاری های جدید حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه وقت زیادی وجود ندارد و باید هرچه سریعتر وارد بخش عملیاتی و کنسانتره سازی و گندله سازی شویم، افزود: به جد دنبال این هستیم که در استان‌های مختلف شرایطی را ایجاد کنیم که محصول با کیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

رخصتی اظهار کرد: کردستان قابلیت ایجاد بازار فروش محصولات ذوب آهن و فولاد را دارد لذا اگر امروز تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌شود ما به طور پیگیر آن هستیم و هرچه سریعتر خواهان تخصیص زمین با جانمایی درست برای شروع فعالیت عملیاتی هستیم.

وی ادامه داد: تنها کارخانه تولید کننده ریل در خاورمیانه ذوب آهن اصفهان است که این خود می‌تواند در اقتصاو استان کردستان تاثیر بسیار بسزایی داشته داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به تخصص ذوب آهن اصفهان، یادآور شد: تخصص ما مقاطع ساختمانی است و آخرین محصولی که در حال ورود به بازار است تیرآهن های باربر بزرگ است که در خاورمیانه تقریبا اولین بار است که این محصول تولید می‌شود.

کد خبر 31536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha