آمریکا احکام سنگین دادگاه پارک گزی را نا امید کننده خواند

سرویس ترکیه - وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از احکام سنگین صادر شده در دادگاه پارک گزی از ترکیه خواست تا مطابق با تصمیم دادگاه حقوق بشر  کاوالا و دیگر متهمان را آزاد کند.

به گزارش کردپرس، در پی صدور احکام سنگین برای فعالان حقوق بشر متهم شده در پرونده اعتراضات پارک گزی از سوی دادگاه استانبول، وزارت خارجه آمریکا با نا امید کننده خواندن این احکام خواستار آزادی عثمان کاوالا بازرگان و فعال حقوق بشر شد. کاوالا روز گذشته در دادگاه موسوم به دادگاه پارک گزی به حبس ابد تشدید شده محکوم شد.

بنا بر خبر جمهوریت، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که محکومیت کاوالا در دادگاه ترکیه بر خلاف اصول حقوق بشر، حق آزادی و حاکمیت قانون است. آمریکا در این بیانیه از ترکیه خواسته است تا به تعهدات خود در قبال تصمیمات دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) عمل کند و عثمان کاوالا و دیگر متهمانی را که خودسرانه و بدون رعایت قانون به زندان محکوم شده اند، آزاد کند.

ژوزف بورل معاون سیاست خارجی کمیسیون اروپا نیز در توئیتی با انتقاد از نادیده گرفته شدن تصمیمات ECHR توسط دادگاه ترکیه، از قوه قضائیه این کشور خواست تا به حقوق بشر و آزادی های اساسی احترام گذاشته و متهمان را آزاد کند.

کد خبر 31443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha