وکلای دادگستری در مقابل ساختمان دادگستری استانبول تجمع کردند

سرویس ترکیه - وکلای دادگستری ترکیه در اعتراض به احکام سنگین صادر شده برای متهمان پرک گزی از جمله عثمان کاوالا، در مقابل ساختمان دادگستری استانبول تجمع کردند.

به گزارش کردپرس، در پی برگزاری دادگاه اعتراضات پارک گزی و صدور احکام سنگین برای متهمان این پرونده، جمعی از وکلای ترکیه با اعتراض به صدور این احکام در مقابل ساختمان دادگستری استانبول تجمع کردند.

در دومین نشست رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به پارک گزی عثمان کاوالا بازرگان و فعال حقوق بشر به حبس ابد تشدید شده و باقی متهمان نیز به احکام سنگین زندان از 18 سال به بالا محکوم شدند.

بنا بر خبر جمهوریت، وکلای دادگستری امروز در اعتراض به احکام صادر شده برای متهمان پرونده پارک گزی اعلام کردند که تجمع خود در مقابل ساختمان دادگستری را آغاز خواهند کرد. آنها امروز از ساعت 11 در مقابل ساختمان دادگستری تجمع کردند.

کمال آیتاچ یکی از این وکلا با لکه ننگ دانستن این پرونده بر پیشانی قوه قضائیه ترکیه گفت: «کلمات از توصیف این وضعیت عاجزند. در این دادگاه فاجعه ای رخ داده است. آنها باید بدانند که ما روزی این جلادان را محاکمه خواهیم کرد.»

در این تجمع پیام کتبی جان آتالای وکیل دادگستری که به موجب احکام صادر شده روانه زندان شده بود، خوانده شد. آتالای در این پیام اعلام کرد که «پرونده اعتراضات تقسیم -گزی گواه این است که ایده‌های مختلف، جهان‌بینی‌های مختلف می‌توانند در محیطی کثرت‌گرا، برابری‌خواه و آزادی‌خواه در صلح زندگی کنند. گزی امید این سرزمین برای تحقق برابری، آزادی و عدالت است.»

کد خبر 31429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha