32 هزار تن گوشت قرمز در سال 1400 در کردستان تولید شد

سرویس کردستان - مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه بیش از ۳۲ هزار تن گوشت قرمز سال گذشته در استان تولید شد، گفت: کردستان از لحاظ تولید گوشت قرمز رتبه سیزدهم کشور را دارد.

به گزارش کرد پرس، خسرو کریمی پناه با بیان اینکه در حال حاضر 3 میلیون و ۴۸۹ هزار واحد دامی در استان وجود دارد، گفت: 7 هزار و ۵۰۰ بهره بردار در بخش دام استان هم مشغول به کار هستند.

وی به جمعیت دام استان هم اشاره کرد و افزود: جمعیت بز و بزغاله استان ۲۵۵ هزار راس، جمعیت گاو و گوساله هم ۱۸۵ هزار راس و گوسفند و بره هم بیش از یک میلیون و ۹۳۷ هزار راس است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: میزان تولید گوشت قرمز در سال ۱۳۹۹ در استان ۳۱ هزار تن بود که این میزان در سال گذشته به ۳۲ هزار و ۴۳۵ تن افزایش یافت.

کریمی پناه با بیان اینکه ۵۰ درصد گوشت تولید شده از دام سبک در داخل استان مصرف و مابقی به خارج از استان صادر می شود، ادامه داد: بخشی از گوشت گوساله مورد نیاز استان را از استان‌های مرکزی کشور وارد می‌کنیم.

وی به وضعیت توزیع نهاده های دامی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در فروردین سال ۱۴۰۰، ۲۵ هزار تن کنسانتره دامی در استان توزیع شد و این میزان در اسفند همین سال به ۶۲ هزار تن رسید به عبارتی تا پایان سال توزیع نهاده های دامی در استان بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

کد خبر 31386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha