18 تن از فعالان سیاسی کرد و اعضای HDP روانه زندان شدند

سرویس ترکیه - دادگاه ترکیه حکم به زندانی شدن 18 تن از فعالان سیاسی کرد و اعضای بازداشت شده HDP داد.

به گزارش کردپرس، 18 نفر از 48 فعال سیاسی و عضو حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که در پرونده قضائی موسوم به «موج دوم کوبانی» بازداشت شده بودند، پس از بازجویی های اولیه با دستور دادگاه روانه زندان شدند. 30 نفر باقی مانده تحت تدابیر امنیتی آزاد شدند.

بنا بر خبر مزوپوتامیا، اولین جلسه دادگاه موج دوم کوبانی برای 48 فعال سیاسی کرد بازداشت شده در 13 استان مختلف کردستان، در آنکارا برگزار شد. سه قاضی دادگاه کیفری آنکارا حکم بر زندان 18 تن از این افراد دادند. سی نفر از افراد تحت تدابیر امنیتی آزاد شدند و از این میان 10 تن ممنوع الخروج شدند.

از اتفاقات دادگاه دیروز این بود که پس از دستور قضات دادگاه مبنی بر آزادی با کنترل قضائی سی تن از بازداشتی ها، دادستان آنکارا به آزادی برخی از این افراد اعتراض کرد. پس از آن قضات دستور بازداشت مجدد این افراد را صادر کردند. سه تن از فعالان سیاسی کرد سویم سویلو، راسیم چلیک و خالص بیلن در راه بازگشت به شهرهای خود بازداشت شدند.

عبدالله بوزکویون، ایوب جان اوجال، اردال آوجی، گلشن دوران، برات آنلی، فجری تایفون، امید گونش، زانا دونر، نظام الدین اونار، برهان الدین بودوش، حسن اوغور چات، محمت کویونچو، حسین داش، آتالای بایراق، نهاد گزیچی، الیاس تکین، نواف اوک و خلیل اصلانلی، هجده تن از فعالان سیاسی کرد و اعضای HDP هستند که در دادگاه دیروز حکم زندان گرفته و روانه زندان شده اند.

گفتنی است هفته گذشته دادستان آنکارا دستور بازداشت 91 تن از فعالان سیاسی کرد و اعضای HDP را به اتهام حمایت مالی از PKK صادر کرده بود که به موجب آن 48 نفر بازداشت شدند.

بنا بر قوانین قضائی ترکیه مدت بازداشت افراد تنها تا 8 روز می تواند تمدید شود و پس از آن افراد یا باید آزاد شوند و یا با دستور دادگاه روانه زندان شوند.

کد خبر 31324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha