علی باباجان در دیاربکر حتی اشاره ای به کردها و مسئله کرد نکرد

سرویس ترکیه - علی باباجان رئیس حزب DEVA در سفر به دیاربکر بدون استفاده از عبارت های «کُرد» و «زبان کردی» و «مسئله کُرد»، بارها بر لزوم آزادی و برابری تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، علی باباجان رئیس حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA) در سفر به آمد (دیاربکر) بدون این که حتی نامی از کلمه کرد، یا عبارت های زبان کردی و «مسئله کُرد» به زبان آورد، بارها بر مفاهیم برابری، برادری، دموکراسی و آزادی تاکید کرد.

علی باباجان که برای شرکت در نشست ها و مراسم شاخه استانی حزبش به آمد سفر کرده بود، بدون این که نامی از «روند مذاکرات برای حل مسئله کُرد» به زبان آورد، گفت: «در سالهای اخیر روزهایی را پشت سر گذاشتیم که سلاح ها ساکت بودند و مردم امید به صلح داشتند و منتظر صلح بودند. میدان های دیاربکر تنها پر از درد نبود، پر از امید هم بود.»

او با اشاره غیر مستقیم به مذاکرات روند صلح گفت: «ما با این که همه کارهایی که آن روزها با حسن نیت انجام شد بد تفسیر شود، مخالف هستیم.»

باباجان بدون استفاده از عبارت «زبان کردی» افزود: «ما تنها شعارهای خشک و خالی از برادری سر نمی دهیم. ما از برابری سخن می گوییم. اگر شهروندی برابر وجود داشت زبان مردم این سرزمین نادیده گرفته نمی شد و به عنوان "زبان نامفهوم" تلقی نمی شد. اگر شهروندی برابر وجود داشت اراده رای دهندگان در "شهرهای ما" غصب نمی شد.»

رئیس حزب DEVA در حالی از مخالفت با تروریست دانستن افراد شرکت کننده در مذاکرات صلح سخن گفت که دو ماه پیش مصونیت قضائی نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با رأی اکثریت نمایندگان مجلس لغو شد. این اکثریت نمایندگان شامل همه نمایندگان احزاب حاکم، همچنین احزاب ائتلاف اپوزیسیونی بود که باباجان ادعای عضویت آن را دارد.

کد خبر 31191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha