دفاعیات HDP در پرونده انحلال به دادگاه قانون اساسی ارائه شد

سرویس ترکیه - امید دده نماینده HDP و عضو کمیسیون حقوق بشر این حزب اعلام کرد که دفاعیات حزب در پرونده انحلال به دادگاه قانون اساسی ترکیه تسلیم شده است.

به گزارش کردپرس، امید دده نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و عضو کمیسیون حقوق بشر این حزب، از ارائه دفاعیات کتبی HDP در پرونده انحلال حزب، به دادگاه قانون اساسی ترکیه خبر داد.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، دده با اعلام این خبر، کیفرخواست دوم انحلال علیه حزب را دقیقا مشابه کیفرخواست اولی دانست که پیشتر از سوی دادگاه قانون اساسی رد شده بود. او با «سند توطئه سیاسی» دانستن این کیفرخواست گفت که وکلای HDP در دفاعیات خود دلایل «سفارشی بودن این کیفرخواست از سوی حزب حاکم و شریک ائتلافی آن» را فاش کرده اند.

دده در بخش دیگری از توضیحات خود، هدف از کیفرخواست انحلال حزب را «بیرون راندن HDP از فضای سیاسی کشور» همچنین «از بین بردن خواست آزادی و صلح از سوی مردم کرد» اعلام کرد.

گفتنی است، HDP دفاعیات مقدماتی خود را چند ماه پیش به دادگاه قانون اساسی ارائه داده بود، و اکنون با توجه به به پایان رسیدن زمان داده شده به حزب برای دفاع، دفاعیات کاملتر خود را بر اساس نظر دادستانی به دادگاه قانون اساسی ارائه داده است.

کد خبر 31074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha