دادستان وعده داد: آزادسازی حریم سد مهاباد در اسرع وقت انجام می شود

سرویس آذربایجان غربی- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد با بیان اینکه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه سد مشهود است، گفت: عملیات آزادسازی حریم همچنین تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز سد مهاباد در اسرع وقت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، در سال های اخیر جای جای ورودی به ساحل دریاچه سد مهاباد از سوی کسانی که ادعای مالکیت بر این اراضی را دارند، فنس کشی و دیوار کشی شده است، اما در خصوص این اراضی تصرف شده حاشیه سد مهاباد، اختلاف نظرهای فراوانی بین مسئولان مربوطه وجود دارد.

خبرگزاری کردپرس، با گزارش ویژه زمین خواری حاشیه سد مهاباد؛ آری یا خیر؟/ پدر محیط زیست چه رازی را فاش کرد؟ و چندین گزارش دیگر استارت این موضوع را در مهاباد شروع کرده و پای سازمان بازرسی را به موضوع باز کرد.

پس از این گزارش، سرپرست اداره کل سازمان بازرسی استان آذربایجان غربی در پاسخ خبرنگار کردپرس اعلام کرد: «گزارش اراضی حاشیه سد مهاباد تهیه شده و در حال بررسی است و گزارش تکمیلی به زودی ارائه می شود».

تا اینکه در هفته اخیر دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد از اراضی حاشیه سد مهاباد بازید کرد. اما متاسفانه در این بازدید خبرنگاران حضور نداشتند و تنها خبرنگار سیمای مرکز مهاباد در محل حاضر بود! در حالیکه خبرگزاری کردپرس از مدت ها پیش پیگیر این قضیه بوده و به صورت ویژه به این موضوع ورود کرده است.

خبرنگار کردپرس، طی تماس با دادستان مهاباد خواستار کسب جزییات بیشتر شد اما ایشان پاسخگو نبودند.

در جریان روز بازدید از اراضی حاشیه سد مهاباد هم دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان گفت: عملیات آزادسازی حریم همچنین تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز سد مهاباد در اسرع وقت انجام می‌شود و تمام دستگاه های اجرایی و متولی حریم و بستر سد مکلف هستند با قید فوریت تصرفات و تغییر کاربری های غیر مجاز را به دادستانی گزارش دهند.

مهراب پوراکبر، افزود: پدیده ساخت و ساز غیرمجاز به عنوان مهم ترین عامل تخریب محیط زیست و دست اندازی بر عرصه های طبیعی با برخورد جدی دستگاه قضا همراه خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد با بیان اینکه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه سد مشهود است، گفت: اراضی ملی، منابع طبیعی و بستر رودخانه‌ها متعلق به عموم مردم بوده و عزم دستگاه قضایی هم در این راستا برای برخورد با متخلفان جدی است.

اوایل سال جاری نیز رئیس اداره منابع طبیعی مهاباد در گفت و گو با کردپرس از شناسایی ١٩ فقره پرونده تخریب و تصرفات در اراضی منابع طبیعی در حاشیه سد مهاباد، به عنوان زمین خواری و ارسال به سازمان بازرسی خبر داده بود.

در حالیکه تعلل مسئولان امر در این سال ها به زمین خواران فرصت داده تا اراضی ملی در حاشیه سد مهاباد را تصرف و به راحتی خرید و فروش کنند!

گفتنی است؛ بهار سال ٩٨، به دستور دادستان و با حضور اعضای شورای تامین شهرستان، عملیات رفع تصرف اراضی حاشیه سد مهاباد آغاز شد و ٤ مورد از باغ ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر سد در مساحت ٦ هکتار تخریب و رفع تصرف شدند، اما از آن زمان به بعد دیگر خبری از رفع تصرف مابقی اراضی حریم و بستر سد مهاباد نشده است. این مسئله موجب گلایه بسیاری از فعالان مدنی، زیست محیطی و رسانه ای شده است.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

بالاخره زمین خواری در اراضی حاشیه سد مهاباد تایید شد!

ورود سازمان بازرسی به اراضی تصرف شده حاشیه سد مهاباد

جلسه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز مهاباد بدون حضور خبرنگاران/شاید کارگروه حرف تازه ایی ندارد!

کد خبر 31014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha