770 میلیارد تومان اعتبار به پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج تخصیص یافت

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: برای انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج اعتبار ۷۷۰ میلیارد تومانی تامین شده است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه بررسی پروژه احداث خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج که با حضور مجری طرح سدهای آزاد و ژاوه برگزار شد، گفت: تاکنون ۴۷۰ میلیارد تومان به صورت نقد و اسناد خزانه به پروژه انتقال آب به سنندج تزریق شده و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز تامین شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون همه اعتبار مورد نیز این طرح مهم تامین شده است، اظهار کرد: امیدواریم پیمانکار پروژه که دارای رکوردهای قابل تحسین در اجرای پروژه‌های آبرسانی در کشور است بتواند در کمترین زمان ممکن این طرح را به اتمام برساند.

استاندار کردستان درخواست مردم برای رفع طعم و بوی آب سنندج را خواسته‌ای برحق دانست و افزود: در شرایط دشوار اقتصادی کشور همه تلاش خود را برای تامین اعتبار این پروژه به کار گرفتیم و امروز بحمدالله در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

زارعی کوشا اظهار کرد: هم اکنون دغدغه رفع مشکل آب سنندج به يکی از مهمترین خواسته های مردم تبدیل شده است و از پیمانکار پروژه می خواهم برای جبران زمان از دست رفته، کار در این پروژه را 3 شیفته کند.

وی ادامه داد: مجریان پروژه و مدیران مرتبط به صورت هفتگی گزارش عملکرد و پیشرفت خود در این پروژه را اعلام کنند.

مجری طرح سدهای آزاد و ژاوه نیز در این جلسه پیشرفت خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج را ۵۴ درصد عنوان کرد و یادآور شد: تامین بخش زیادی از لوله مورد نیز انجام و در حال ساخت و انتقال به داخل پروژه است.

علیزاده تامین مالی پروژه خط انتقال آب به سنندج را مرهون تلاش ها و پیگیری های استاندار کردستان دانست و بیان کرد: با پیگیری استاندار کردستان امکان استفاده از ماده ۵۶ برای تامین مالی پروژه‌ها توسط بانک ها فراهم شد.

کد خبر 30980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha