دادستانی ترکیه حکم بازداشت 91 نفر از فعالان سیاسی و اعضای HDP را صادر کرد

سرویس ترکیه - در پی صدور حکم بازداشت 91 تن از فعالان سیاسی و اعضای HDP، در جریان پرونده کوبانی، نیروهای پلیس بسیاری از این افراد را در 13 استان ترکیه بازداشت کردند.

به گزارش کردپرس، دادستانی عمومی آنکارا حکم بازداشت 91 تن از فعالان سیاسی و اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را در 13 استان مختلف ترکیه صادر کرد. این بازداشت ها در جریان تحقیقات قضائی درباره پرونده اعتراضات کوبانی انجام می شوند.

بنا بر گزارش گازته دیوار، نیروهای پلیس ترکیه بامداد امروز با در دست داشتن حکم دادستانی عده زیادی را در 13 استان ترکیه بازداشت کردند.

دادستانی کل آنکارا با انتشار اطلاعیه ای در رابطه با این بازداشت ها ادعا کرد که «این افراد در ساختار مالی حوادث کوبانی جای داشته اند و به خانواده های اعضای کشته شده یا مجروح حزب کارگران کردستان (PKK) کمک مالی کرده اند.»

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، در حمله بامدادی نیروهای پلیس به خانه های شهروندان، افراد بسیاری از جمله تعدادی از شهرداران منتخب HDP و دیگر اعضای آن در بسیاری از شهرها از جمله مرسین، وان، آدانا، استانبول، دیاربکر و اورفا بازداشت شدند.

بنابر این گزارش در جریان این عملیات تعداد زیادی از فعالان سیاسی و اعضای HDP از جمله فاضل تُرک شهردار سابق آغدنیز، حسن چات، سلامی توران و اُلفیه اوزجان، کارمندان سابق شهرداری آغدنیز، متین کلاووز کارمند سابق شهرداری دیاربکر وکیل دادگستری، زکی چلیک خزانه دار سابق HDP، مصطفی بیلگیچ، مدیر دفتر استانی HDP در آدانا، شفیق اوزبِی و نجم الدین اصلان اعضای این حزب در آدانا، شاهین اِر اوغلو، مدیر دفتر HDP شاخه کایاپینار و سلچوق تازگِل از اعضای حزب در دیاربکر، نهاد گزیچی، عضو سابق شورای شهر وان، سِویم سویلو، شهردار سابق درسیم بازداشت شدند.

دادستانی آنکارا ممنوعیت 24 ساعته دیدار با وکیل را برای این افراد وضع کرد. تنها اعضای بازداشت شده در اورفا اجازه دیدار با وکلای خود را داشتند. همچنین پرونده قضائی این افراد از سوی دادستانی محرمانه و پنهانی اعلام شد. بنابراین اطلاعات پرونده در اختیار هیچ کس از جمله رسانه ها قرار نخواهد گرفت.

کد خبر 30618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha