انتقام چه چیزی را از کردها می گیرید؟

سرویس ترکیه - ساروخان اولوچ رئیس مشترک فراکسیون HDP حمله روز گذشته نیروهای پلیس به دفتر این حزب در جزیر شرناخ را انتقام حکومت از کردها دانست. 

به گزارش کردپرس، ساروخان اولوچ رئیس مشترک فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با محکوم کردن حمله روز گذشته نیروهای پلیس به دفتر حزب در جزیر شرناخ، این کارها را انتقام حکومت ترکیه از کردها دانست و اعلام کرد که حزبش به مبارزه خود برای احقاق عدالت و دموکراسی ادامه خواهد داد.

بنا بر اطلاع رسانی سایت رسمی HDP، اولوچ در سخنانی در نشست فراکسیون حزب در مجلس، گفت: «در شرناخ یک افسر پلیس با خودرو به عمد به یک وکیل کرد که در حال تعمیر خودروی خود بوده برخورد کرده و نام این را تصادف گذاشته است و در دادگاه گفته که اعصابش داغان بوده است.»

اولوچ با اشاره به حمله روز گذشته نیروهای پلیس ترکیه به ساختمان حزب در جزیر شرناخ، با خطاب قرار دادن سلیمان سویلو وزیر کشور پرسید: «من از وزارت کشور می پرسم که آیا همه روان پریش ها را در اداره پلیس شرناخ جمع کرده است؟»

او همچنین با نشان دادن تصاویری از حمله پلیس به ساختمان HDP در جزیر گفت: «آنها درها و پنجره ها را شکسته اند و به ساختمان آسیب زده اند. تصاویر دنیز پویراز و صلاح الدین دمیرتاش را روی زمین انداخته و لگدمال کرده اند. جانماز ها را لگدمال کرده اند. این اوج بربریت است. آنها ساختمان حزبی را که 90 درصد آرای منطقه را به دست آورده است، اینگونه ویران می کنند. این نفرت از کجا ناشی می شود؟ شما دارید انتقام چه چیزی را از کردها می گیرید؟»

رئیس فراکسیون HDP، در پایان گفت: «ما در مواجهه با چنین شرایطی به مبارزه خود برای احیای قانون و دموکراسی ادامه خواهیم داد. شما نمی توانید اراده مردم را بشکنید یا آنها را وادار به تسلیم کنید. شما سال‌هاست که مرتکب چنین کارهای غیرقانونی شده‌اید. ما به مبارزه دموکراتیک، سیاسی و قانونی خود علیه این رفتارهای غیر قانونی ادامه خواهیم داد.»

کد خبر 30581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha