ورود دوباره گرد و غبار به آسمان آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از پیش بینی وزش باد شدید و ورود دوباره توده گرد و غبار به استان از فردا خبر داد.

مهدی صابری در خصوص آخرین وضعیت جوی استان طی هفته جاری به کردپرس افزود: بر اساس بررسی آخرین الگوهای پیش یابی با توجه به افزایش گرادیان فشاری در منطقه، وزش باد گاهی شدید تا ۸۵ کیلومتر بر ساعت با احتمال خیزش گرد و خاک از روز سه شنبه ۲۳ فروردین ماه در کلیه مناطق استان شاهد خواهیم بود.

او ادامه داد: این پدیده تا آخر وقت روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

صابری تاکید کرد: احتمال آسیب به سازه های موقت، گلخانه‌ها ، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی در اثر تندباد احتمال خیزش گرد و خاک کاهش شدید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست لذا شهروندان از ترددهای جاده‌ای و فعالیت های کوهنوردی اجتناب کنند.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام ستاد ملی ‌مقابله با‌ پدیده گرد وغبار، گرد وغبار هفته اخیر، ناشی از شکل‌گیری جبهه‌های گرد وغبار بین دو کشور سوریه و عراق است،

نماينده مهاباد در مجلس هم با انتقاد از انفعال دولتهای ایران از حقوق بین المللی و حق آبه و بی توجهی به محیط زیست در حوزه داخلی و بین المللی به کردپرس گفته بود: سد سازی های ترکیه باعث تهدید جدی اکوسیستم و سلامت مردم ما شده است و متاسفانه با تداوم افزایش دما و فصل گرما شاهد بروز بحرانهای جدی تر در این حوزه خواهیم بود.

کد خبر 30518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha