ایلام، سوپرمیلیاردر فقیر / اکثر اعتباراتی که به ایلام اختصاص پیدا می‌کند جذب نمی شود

سرویس ایلام - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای هماهنگی دستگاههای تابعه تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام عنوان کرد: یکی از مشکلات ایلام این است که اکثر اعتباراتی که به ایلام اختصاص پیدا می‌کند جذب نمی شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی گفت: ایلام با اینکه در حوزه‌های مختلف دارای مشکل است اما اکثر اعتباراتی که به استان اختصاص پیدا می‌کند جذب نمی شود در حالی که باید قدرت جذب اعتبارات را با تسریع در تعریف پروژه ها و پیگیری های مکرر بالا ببریم تا جایی که نه تنها هیچ اعتباری برنگردد بلکه اعتبارات بیشتری را نیز وارد استان کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان ایلام سوپرمیلیاردر فقیری است که به اندازه بسیاری از کشورهای منطقه ظرفیت دارد. اگر ایلام از جنبه‌های مختلف، استانی فقیر است به خاطر ضعف مدیریت هاست که نمی‌توانند این ظرفیت های بزرگ در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، دامداری، گردشگری و غیره را برای مردم استان تبدیل به ثروت و توسعه کنند.

وی افزود: ما به مدیران مطالبه‌گری نیاز داریم که در تهران برای جذب اعتبارات مشخص شده همپای نمایندگان دوندگی کنند تا استان متناسب با ثروت و داشته هایش به آنچه شایستگی اش را دارد برسد.

فلاحی گفت: باید یک عزم جدی و ملی برای توسعه استان ایلام به وجود بیاوریم و حضور مطالبه گرانه مدیران در وزارتخانه‌های متبوع خود می‌تواند بسیاری از کمبودها و عقب ماندن ها را جبران کند.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس یازدهم تاکید کرد: ارتباط بین دستگاهی در استان ایلام ضعیف است و اگر در مسیر هم افزایی فکری و کاری پیش نرویم در آینده دچار چالش‌های اساسی خواهیم شد و لازم است که مدیران برای حل مشکلات مردم در کنار هم قرار بگیرند.

او گفت: به عنوان مثال بسیاری از دستگاه‌های اجرایی از کمبود نیروی متخصص می‌نالند اما سازمان اداری - استخدامی کشور به خاطر تفسیر نادرست از کوچک شدن به جای اجازه به کارگیری نیرو اعلام می کند از دستگاه های دیگر نیرو بگیرید و این مهم باعث حذف متخصصان مورد نیاز دستگاه ها می شود. بسیاری از دستگاه ها حساس هستند و نمی توان نیروهای سازمان های دیگر را در آن جا به کارگیری کرد.

فلاحی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا به اندازه ایران مردم دنبال کسب شغل دولتی و اداری نیستند در حالی که کشورهای پیشرویی مانند کره و ژاپن و چین در مشاغل خانگی و خرد انبوهی از شاغلان را ساماندهی کرده‌اند.

نماینده ایلام گفت: شاید یکی از دلایل عدم استقبال مردم ما از مشاغل غیردولتی، موانع و مشکلات زیادی است که مردم بر سر راه ایجاد و راه اندازی کسب و کار خود دارند که این مهم نیز ناشی از عدم ارتباط صحیح بین دستگاه‌های اجرائی ماست.

کد خبر 30440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha