رییس جمهور پتروشیمی میاندوآب را افتتاح کرد

سرویس آذربایجان غربی- در پنجمین روز از تیرماه، پتروشیمی میاندوآب توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش کردپرس، ساخت مجتمع پتروشیمی میاندوآب در سال ۱۳۹۲ در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار در شهرستان میاندوآب آغاز شد. این مجتمع تحت لیسانس یک شرکت ژاپنی است که ۷۰ درصد مالکیت آن به شرکت پتروشیمی باختر و ۳۰ درصد آن به متانول پوشینه تعلق دارد.

پتروشیمی میاندوآب برای تولید محصول به سالانه ۱۴۰ هزار تن اتیلن و ۲ هزار تن بوتن ۱ نیاز دارد که اتیلن از خط لوله اتیلن غرب و بوتن ۱ از مجتمع‌های پتروشیمی دیگر تأمین خواهد شد. محصولات این مجتمع به‌عنوان خوراک واحدهای پایین‌دستی تولیدکننده انواع لوله، قطعات پلاستیکی، کابل و… استفاده خواهد شد.

پلی‌اتیلن سنگین میاندوآب با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن محصول در مسیر خط لوله اتیلن غرب و سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون یورو و ۸ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۲۰ میلیون دلار) احداث شده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با افتتاح پتروشیمی میاندوآب، این شهرستان نیز وارد نقشه جغرافیای پتروشیمی ایران می‌شود گفت: این واحد با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین به خط اتیلن غرب متصل می‌شود.

محمدمهدی شهریاری با بیان اینکه با افتتاح این طرح مهم، اشتغال زایی خوبی در منطقه ایجاد می‌شود ادامه داد: نقش آفرینی این طرح در جهش تولید، رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری بسیار مؤثر است و با توسعه صنایع پایین دستی می‌توان بیش از پیش در مسیر رونق تولید گام برداشت.

او سرمایه گذاری ارزی طرح را معادل ۴۰ میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی آن را نیز ۸ هزار میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: با افتتاح این طرح برای نزدیک به ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

کد خبر 304008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha