مصرف برق کولر گازی 4 برابر بیشتر از آبی است

سرویس کردستان- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه مصرف برق در کولر گازی نسبت به کولر آبی چهار برابر بیشتر است، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی کردستان، استفاده از کولر گازی در استان ضروری نیست.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، هیوا لهونیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: کولر گازی ۷۰ درصد مصرف برق خانوارهای کردستانی بخش‌های خانگی و تجاری را در تابستان به خود اختصاص می‌دهد.

او ادامه داد: مشترکان بخش خانگی و تجاری که از کولر آبی استفاده می‌کنند، ۵۰ درصد مصرف برق آنان مربوط به این وسیله سرمایشی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه مدیریت مصرف به معنای عدم استفاده از کولر یا تجهیزات برقی نیست، گفت: در صورتی که دمای کولر گازی در ساعات اوج مصرف برق روی ۲۴ درجه تنظیم شود، کمک بسیار زیادی به کاهش مصرف برق خواهد کرد.

لهونیان بر لزوم استفاده از کولر آبی روی دور کُند در ساعات اوج مصرف روزانه تاکید کرد و یادآور شد: با رعایت نکات ذکر شده، مصرف برق در کشور ۲۰ هزار مگاوات کاهش می‌یابد.

وی پیک مصرف روزانه برق را در کشور بین ساعات ۱۳ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳ اعلام و تاکید کرد: نیاز است مشترکان در این ۲ دوره زمانی مصرف برق را مدیریت کنند تا بر شبکه توزیع فشار وارد نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: مشترکان خانگی که الگوی مصرف را رعایت کنند ۱۶ درصد کمتر از مشترکان پرمصرف بهای برق مصرفی خود را پرداخت می‌کنند.

لهونیان گفت: شرکت توزیع استان تدابیری را در نظر گرفته تا شاهد خاموشی برق در تابستان امسال نباشیم اما این مهم نیازمند همکاری مشترکان و مصرف بهینه انرژی از سوی مشترکان است.

کد خبر 304006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha