درج قیمت تولید و عرضه بر روی کالاها اجباری است

سرویس کردستان - مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت بیش از نرخ مصوب کشوری ممنوع است، گفت: درج قیمت تولید و عرصه بر روی کالاهای تولید داخل اجباری است.

به گزارش کرد پرس، عباس تابش در جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان، گفت: از 56 واحد تولیدی استان که 44 واحد آن نسبت به درج قیمت مصرف کننده اقدام نکرده، الزاماً باید به این مهم تمکین کنند و بر روی محصولات خود قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده را درج کنند.

وی اظهار کرد: بنگاه‌های کوچک برای تأمین نیازمندی‌های استان ایجاد شده نه برای تولید و تأمین کشور، لذا نباید بنگاه‌های تولیدی کوچک را با تولیدکنندگان بزرگ مقایسه کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تا قبل از اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده، حاشیه سود برخی از اقلام از 5 تا 160 درصد بود، افزود: همه ما با وجود چنین قیمت‌هایی شرمنده مردم هستیم.

تابش ادامه داد: برخی از واحدها امروز مشمول عدم عرضه به دلیل بالابردن قیمت هستند لذا تا به امروز ارشادی بوده و از فردا این امر دستوری است.

وی با بیان اینکه قطعاً ما از جیب مصرف کننده برای تولید کننده هزینه نخواهیم کرد، یادآور شد: هیچ تولید کننده‌ای در کشور وجود ندارد که از شرکای خود به نفع مصرف‌کننده هزینه کند، برخی از تولیدکنندگان به صورت عمدی از انجام برخی از کارها سرباز می‌زنند.

مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: همه واحدهای تولید کننده مکلف است قیمت تولیدکننده و حداکثر قیمت مصرف‌کننده را روی محصولات خود بزند.

تابش با بیان اینکه جمع‌آوری کالاهای قاچاق از هفته گذشته برای 3 محصول باتری و کمک فنر آغاز شده است، گفت: مبارزه با قاچاق کالا نباید باعث نبود و نیستی کالا در سطح بازار شود.

وی با بیان اینکه برخورد ما با قاچاق باید منجر به افزایش سطح تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال شود، اظهار کرد: باید به چرخیدن چرخ تولید با در نظر گرفتن هزینه‌های معقول کمک کنیم.

مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تولیدکنندگان خواست که با کاهش بهای تولیدی به جلوگیری از قاچاق کمک کنند چرا که اگر یک تولید کننده به ازای سرمایه‌گذاری سود برداشت نکند غائله را باخته و از سوی دیگر اگر تولید کننده‌ای روی جیب مردم حساب باز کرده باشد کاملاً در اشتباه است.

کد خبر 30393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha