قیمت تولیدکننده و مصرف کننده از اردیبهشت ماه روی تمام کالاها درج می شود

سرویس کردستان - مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از اول اردیبهشت ماه امسال همه کالاهای بسته‌بندی شده در سطح کشور مشمول درج قیمت مصرف کننده و تولیدکننده خواهد بود.

به گزارش کرد پرس، عباس تابش در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان به طرح‌های در دست اقدام دولت در راستای حمایت از تولیدکننده و مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: قیمت تولید کننده و مصرف کننده از اول اسفندماه سال گذشته درج می شود و از اول اردیبهشت ماه همه کالاها باید همزمان قیمت مصرف کننده و تولیدکننده را درج کنند.

وی به نحوه اجرای این طرح هم اشاره کرد و افزود: قیمت تولیدکننده چند مشخصه دارد سازمان مالیاتی باید بر اساس قیمت درج شده روز کالا از تولیدکننده مالیات دریافت کند.

مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه فاصله بین تولید و مصرف کننده مشخص است و این طرح تا ۴۰ درصد قیمت کالاها را برای مصرف کننده کاهش خواهد داد، افزود: از ۲۷ اذر ماه سال گذشته تا کنون از ۱۴ هزار قلم کالای مشمول تخفیف، بر روی ۸ هزار قلم کالا اعمال شده است.

تابش با بیان اینکه با همکاری واحدهای فروش، قیمت فروش ۸۴ هزار قلم کالا را احصا کردیم، ادامه داد: برآورد ما این است که این کار ۴۰ درصد سطح قیمت را در کالاهای مشمول تغییر داده و به نفع مصرف کننده برگشت داده می‌شود.

درج قیمت روی کالا در کاهش فشارهای اقتصادی کوثر است

نماینده ولی‌فقیه در کردستان نیز در این دیدار بیان کرد: درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده روی کالاهای اساسی در مناطقی همچون کردستان تاثیر بسزایی در کاهش فشارهای اقتصادی روی مردم خواهد داشت.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی با بیان اینکه کردستان به لحاظ منابع خدادادی داری ثروت زیادی است اما متاسفانه مردم آن با محرومیت مواجه هستند، یادآور شد: کردستان بیشترین آمار حاشیه‌نشینی در کشور را دارد و بیش از ۵۰ درصد از جمعیت سنندج در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در دولت مردمی شاهد تحول جدی در تکان خوردن سطح معیشت و اقتصاد مردم باشیم، گفت: امیدواریم آثار اجرای الزام طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالاها خیلی سریع در سفره مردم خود را نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: امیدواریم اجرای این طرح زمینه را برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم فراهم و موجب امیدواری و امیدافرینی در جامعه شود.

کد خبر 30372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha