آسمان کردستان تا روز یکشنبه غبارآلود است

سرویس کردستان – بر اساس آخرین اطلاعیه اداره کل هواشناسی کردستان به دلیل شکل گیری پدیده گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال بخشی از آن به کشورمان، وضعیت هوای استان تا روز یکشنبه غبارآلود است و دید افقی و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

به گزارش کرد پرس، روز پنجشنبه پدیده گرد و غبار از کشورهای عراق و سوریه به کردستان رسید که این وضعیت با شدت کمتر تا روز یکشنبه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای استان از شب گذشته تا اوایل امشب ناپایدار است و در این مدت در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها آب گرفتگی معابر و ایجاد رواناب‌های شدید موقت و نقطه‌ای به خصوص در نیمه غربی و ارتفاعات مرکزی استان دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی کردستان اعلام کرد تا امروز سرعت وزش باد به ویژه در نیمه شرقی و ارتفاعات استان شدید و در محدوده هشدار است که امکان وارد شدن خسارت به سازه‌های کم استحکام وجود دارد اما از روز یکشنبه تا اواخر هفته آینده هوای استان پایدار خواهد بود.

براساس اعلام روز جمعه اداره کل حفاظت از محیط زیست کردستان؛ کیفیت هوای شهرهای سنندج، سقز و مریوان در وضعیت خطرناک و شهرهای بانه، کامیاران، دیواندره و بیجار نیز در شرایط ناسالم قرار دارد.

کد خبر 30358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha