افزایش تعداد جان باختگان کرونا در آذربایجان غربی/ فوت 11 نفر در یک روز

سرویس آذربایجان غربی- رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، با اضافه شدن 11 فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار جانباختگان در استان به 323 نفر رسیده است.

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تاریخ 27 خرداد، 601 مورد بستری در استان داشته ایم که 198 مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 403 مورد مشکوک به ابتلا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از ۱18 مورد بستری در آی سی یو، 43 نفر بد حال و به ونتیلاتور وصل هستند

او ادامه داد: متاسفانه با 11 مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به 323 مورد افزایش یافت که 2 مورد در خوی و مهاباد، 3 نفر در بوکان و یک مورد در میاندوآب و ارومیه و پیرانشهر و شوط بودند.

آقازاده گفت: از ابتدا تا کنون، ارومیه با 80 مورد فوتی ، خوی با 69 مورد، مهاباد با 38 مورد، بوکان با 34 و میاندوآب با 33 مورد فوتی بیشترین جان باختگان استان را دارند.

او اضافه کرد: پس از آن سلماس با 16 مورد فوتی، شاهین دژ با 11 مورد، پیرانشهر با 11 مورد، تکاب 9 مورد، نقده 6 مورد، اشنویه با 4 مورد، چایپاره 3 مورد، سردشت، ماکو، شوط و چالداران هر کدام 2 مورد و پلدشت نیز هر کدام یک مورد فوتی دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی آلوده است سایر هم وطنان به این استان سفر نکنند، این استان در وضعیت قرمز قرار دارد.

دکتر آقازاده گفت: شهرستان هایی که به نسبت جمعیت بیشترین میزان ابتلا به کرونا را دارند به ترتیب، خوی، مهاباد، بوکان، میاندوآب و شاهین دژ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در توصیه به هم استانی نیز گفت: در وهله اول از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر خواهد شد.

کد خبر 303506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha