برگزاری مراسمات دلیل اصلی افزایش‌ کرونا در آبدانان

سرویس ایلام - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان برگزاری مراسمات عروسی و عزا و سایر مراسمات را دلیل اصلی افزایش‌ بیماری کرونا در این شهرستان دانست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی نیکونهاد در این خصوص توضیح داد: آمار آبدانان هم مثل بقیه شهر‌های استان و کشور در حال افزایش است و در آبدانان روند افزایش آمار مبتلایان به خاطر بی تفاوتی همشهریان به این بیماری و عدم رعایت نکات پیشگیرانه نسبت به سایر نقاط است.

او گفت: بسیاری از بیماران اخیر که ابتلای آن‌ها ثابت شده است متاسفانه مربوط به خانواده‌هایی است که در مدت اخیر مراسمات عروسی و عزا را برگزار کرده اند.

نیکونهاد تأکید کرد: افرادی که در این مراسمات شرکت می‌کنند به شدت در معرض آلودگی به ویروس کرونا هستند؛ به ویژه فضای منازل به دلیل تراکم بالای انسانی اصلا مناسب مراسمات نیست.

او ادامه داد: بنابراین به قاطعیت می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی افزایش‌های اخیر بیماری کرونا در آبدانان برگزاری مراسمات است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان گفت: ما در شبکه به کرات ممنوعیت این مراسمات را در جلسات کرونای شهرستان خواستار بوده ایم و یک بار هم دادستان شهرستان رأی به ممنوعیت این مراسمات صادر کرده است لذا از عزیزان نیروی انتظامی شهرستان می‌خواهیم با قاطعیت در ممانعت از برگزاری مراسمات اقدام کنند.

نیکونهاد هشدار داد: اگر مراسمات در شهرستان آبدانان به همین نحو ادامه پیدا کند شاهد تراژدی بیماری کرونا در شهرستان خواهیم بود.

کد خبر 303499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha