ضرورت تفویض اختیار به ستادهای استانی مقابله با کرونا/ فرسودگی کادر درمان کردستان

سرویس کردستان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: توجه به شرایط خاص هر استان و تفویض اختیارات به ستادهای استانی مقابله با کرونا می‌تواند تصمیم‌گیری‌های بهتری را در پی داشته باشد.

به گزارش کُرد پرس، حسین خوش اقبال روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا کردستان که با حضور دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: در ۱۰ روز گذشته حساسیت ویژه وزارت بهداشت و درمان را نسبت به کردستان شاهد بوده ایم که در این مدت ۲ هیات از این وزارتخانه به سنندج سفر کردند.

وی اضافه کرد: این حضور ها به شرایط خاصی که در استان به ویژه در سنندج و مریوان شاهد هستیم کمک می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خواستار تفویض اختیاراتی به ستادهای استانی مقابله با کرونا شد و گفت: با توجه به شرایط خاص هر استان تفویض اختیارات می‌تواند تصمیم گیری های بهتری را در پی داشته باشد.

خوش‌اقبال همچنین از اطلاع رسانی خوب خبرگزاری ها، مطبوعات و صدا و سیمای مرکز کردستان در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم، قدردانی کرد و افزود: توقع خاص از مردم استان در این مقطع زمانی همکاری و هماهنگی لازم برای مهار این بیماری است.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۰ جلسه ستاد مقابله و پیشگیری کرونا و کمیته‌های مرتبط برگزار شده است.

روند افزایشی بیماری و فرسودگی کادر درمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست، با اشاره به بستری ۵۴۰ بیمار در مراکز درمانی استان گفت: ۴۰۷ مورد از بستری ها به سنندج اختصاص دارد.

دکتر فرزین رضاعی با اشاره به رشد روز افزون آمار مبتلایان به کرونا در استان اظهار داشت: در حال حاضر تمامی ظرفیت بیمارستان توحید و بعثت به بیماران کرونا اختصاص یافته است و از شب گذشته دو طبقه از بیمارستان کوثر سنندج هم به این بیماران اختصاص یافته است.

وی افزود: از ۴۲۰ تختی که در ابتدای شیوع بیماری کرونا در سنندج به این بیماران اختصاص یافته بود تا کنون ۴۰۷ تخت اشغال شده است.

دکتر رضاعی تاکید کرد: تخت‌های بیمارستانی را افزایش می‌دهیم تا هیچ بیماری از مراقبت‌های استاندارد محروم نباشد.

وی با ابراز نگرانی از رشد روزافزون آمار بیماران در استان، یادآور شد: تمام نگرانی و دغدغه اصلی ما این است که تعداد بیماران از توان پرستاران و پزشکان فراتر برود.

وی افزود: در حال حاضر ۴۹ تخت آی سی یو در بیمارستان توحید و بعثت فعال است و طی ۲ روز آینده ۱۸ تخت دیگر به این ظرفیت در بیمارستان‌های توحید و کوثر اضافه خواهد شد.

دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت صبح امروز همراه با قائم مقام دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا، مشاور معاون استان‌های صدا و سیما در امور مراکز استان‌ها و عضو ستاد کرونا و یکی از متخصصان عفونی معاونت بهداشتی کشور از بیمارستان‌ توحید و کوثر سنندج بازدید و در جریان روند بستری بیماران در بخش‌های مختلف بویژه آی‌ سی‌ یو قرار گرفت.

کد خبر 303495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha