در راستای منافع مردم، فعالیت پارلمان کردستان را متوقف ساخته ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نایب رئیس پارلمان کردستان اعلام کرد در راستای حفظ جان شهروندان تصمیم گرفته اند پارلمان برای دو هفته تعطیل باشد.

به گزارش کردپرس، هیئت رئیسه پارلمان کردستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که نتایج آزمایشات بر روی 197 تن از کارمندان، نمایندگان و مشاورین پارلمان، نشان دهنده ابتلای برخی از آنان به ویروس کرونا بوده است.

بر اساس این اطلاعیه، پس از ابتلای یکی از کارمندان پارلمان به ویروس کرونا، تمامی کارمندان، نمایندگان و مشاورین مورد آزمایش قرار گرفته اند و چند مورد مثبت ابتلا به کرونا میان آنان شناسایی شده است. هیئت رئیسه پارلمان با توجه به این موارد، تصمیم گرفته تمامی امور پارلمان به مدت دو هفته کامل و تا رفع خطر سرایت بیماری میان کارمندان و نمایندگان تعطیل شود.

مُنا قهوه چی دبیر پارلمان کردستان، در گفتگو با رادیو صدای آمریکا ضمن اشاره به تصمیم به تعطیلی دو هفته ای پارلمان در راستای حفظ جان شهروندان، گفت: اگر خدایی ناکرده نماینده ای مبتلا به کرونا باشد، در مراجعات مردمی این بیماری شیوع پیدا می کند و قابل کنترل نیست، زیرا نمایندگان در ارتباط مداوم با شهروندان هستند.

این در حالی است که پارلمان کردستان از ششم ماه میلادی گذشته تا کنون هیچ نشستی را انجام نداده است و دبیر پارلمان در توضیح تصمیم به تعطیلی دو هفته ای پارلمان گفت: برای جلوگیری از تحلیل و تفسیرهای دیگر و رد اظهارات مبنی بر این که فعالیت های پارلمان با تصمیمی سیاسی متوقف شده است، اطلاعیه تعطیلی دو هفته ای پارلمان را منتشر کردیم.

وی درباره مطالبات مردمی، گفت: دولت اقلیم کردستان، تبلور اراده نمایندگان، احزاب و گروه های سیاسی کردستانی است، آن ها در درآمدها و دستاوردها و همه چیز شریک هستند . طرح موضوع سرنوشت 400 میلیارد دینار پرداختی از سوی بغداد، پروپاگاندای سیاسی است. زیرا حزبی که شریک دولت است و در همه بخش ها و تصمیمات سیاسی حضور دارد بدون شک از دلیل و چرایی عدم پرداخت 400 میلیارد دینار برای حقوق کارمندان اطلاع دارد.

کد خبر 303473

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha