پایانه های «بازرگان» و «رازی» جز پر ترددترین  پایانه های بین المللی کشور

سرویس آذربايجان غربی- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : در طرح نوروزی سال جاری پایانه های مرزی "بازرگان" ماکو و "رازی" خوی در بین سه پایانه مرزی پرتردد مسافری بین المللی کشور قرار گرفتند.

به گزارش کردپرس، ارسلان شکری، در پنجمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی افزود: طبق آمار از ابتدای اجرای طرح نوروزی مصادف با ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا پایان روز چهاردهم فروردین سال ۱۴۰۱ پرترددترین پایانه هوایی مسافری کشور فرودگاه بین المللی امام خمینی بوده است.

او ادامه داد: بعد از آن پایانه مرزی بازرگان و پایانه مرزی رازی در استان آذربایجان غربی بیشترین تردد مسافرین بین المللی کشور را به خود اختصاص دادند.

شکری گفت: در این مدت در مجموع ترددِ بالغ بر ده میلیون و ۲۸۴ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان انجام شد که نسبت به سال قبل افزایش ۳۵ درصدی را نشان می دهد.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان ادامه داد : از آغاز طرح نوروزی تا پایان ۱۴ فروردین ماه سال جاری میزان تردد ورودی و خروجی از استان یک میلیون و ۵۵۰ هزار وسیله نقلیه بوده که این مقدار حاکی از افزایش ۲۱ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است.

او اظهار کرد: در مدت زمان یاد شده ۱۶۹۰ دستگاه ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافرین برون مرزی اقدام کردند که شاهد افزایش ۱۶ درصدی تردد مسافرین در پایانه های مسافری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

به گفته شکری؛ بالغ بر ۲۲۰ هزار مسافر در مدت زمان ذکر شده از پایانه های مرزی استان تردد کردند که بیشترین ترددها به ترتیب در پایانه مرزی بازرگان ، پایانه مرزی رازی و پایانه مرزی تمرچین انجام شد و میانگین تردد روزانه مسافر از پایانه های مرزی استان ۱۲ هزار نفر است.

او بیان کرد: از آغاز طرح نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری از تعداد ۲۴۸۴ ناوگان باری و مسافری بازدید شده که ۸۶ مورد تخلف مشاهده شده برای رسیدگی به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع داده شده است.

مدیر کل راهداری آذربایجان غربی گفت: علاوه بر تشدید نظارت و بازرسی از مجتمع های خدماتی و رفاهی ، پایانه های مسافری ، شرکت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی و حضور و گشت های مستمر و شبانه روزی راهداران در محورهای مواصلاتی استان ، نظر به اهمیت اجرای طرح نوروزی و ارائه سفر ایمن برای مسافرین ، ۵ نوبت جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل در سال جاری برگزار شده است.

کد خبر 30268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha