ضرب و شتم دانش آموز ابتدایی در اشنویه با جدیت پیگیری می شود

سرویس آذربايجان غربی- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: پیگیری علت وقوع حادثه شکسته شدن سر دانش آموز مقطع ابتدایی مدرسه‌ای در اشنویه در دست بررسی است.

به گزارش کردپرس، جواد جنگی افزود: با توجه به دریافت خبری از اشنویه مبنی بر بروز حادثه برای یکی از دانش آموزان این شهرستان، ضمن پیگیری مستمر موضوع، دستور پیگیری و رسیدگی در اسرع وقت صادر شده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه دفاع از حقوق دانش آموزان و معلمان جزو رسالت های اصلی و مهم آموزش و پرورش است، مدیریت آموزش و پرورش منطقه و اداره کل به محض اطلاع، به موضوع ورود پیدا کرده و با جدیت علت وقوع حادثه را بررسی می‌کنند.

جنگی تاکید کرد: پس از بررسی در صورت احراز تخلف، با فرد خاطی برابر مقررات و ضوابط مربوطه رفتار خواهد شد.

گفتنی است؛ یکی از دانش آموزان مقطع ابتدایی مدرسه حکمت اشنویه توسط معلمش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سر این کودک به دلیل شکستگی بخیه خورده است.

در خصوص تنبیه دانش‌آموزان همه‌چیز به بررسی تخلف خاطیان در آموزش و پرورش یا برخورد‌های اداری با معلم خاطی محدود نمی‌شود و در صورتیکه تنبیه بدنی به حدی باشد که موجب جنایت شود، اولیای دانش‌آموز به عنوان اولیای دم حق دارند تا با مراجعه به دادسرا، مجازات خاطی و حسب مورد قصاص یا دیه جنایت وارد شده را مطالبه کنند/.

کد خبر 30261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha