فرهنگ مقاومت کمترین آورده ایرانی بودن و مسلمان بودن ما در جهان معاصر است / اقتصاد هنرمندان مورد توجه مسئولین قرار بگیرد

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دومین نشست گفتمانی چراغ راه با موضوع جهاد تبیین که با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد، عنوان کرد: کمترین آورده ایرانی بودن و مسلمان بودن ما آوردن فرهنگ مقاومت در جهان معاصر بوده است که ابرقدرت های جهان را به زانو درآورده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار افزود: با این حال و با این آورده سترگ، دشمن به نحوی کار کرده است که نوجوان و جوانان امروز ما از مسلمان بودن و ایرانی بودن خود احساس پوچی و ناامیدی می کند که برای مقابله با این هجمه بزرگ، جهاد تبیین از سوی رهبر انقلاب به عنوان یک واجب عینی مطرح شده است.

وی ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره انفاق، عنوان کرد: مومنین واقعی بخشی از آنچه را خدا به آنها داده انفاق می کنند که بخشی از آن انفاق مادی است ولی بخش دیگر آن داده های دیگر خداوند مانند دانش، هنر، آبرو و غیره است که انفاق آنها نیز لازم و ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: هنر نعمتی خدادادی است و خیلی ها استعداد هنری دارند اما آموزش ندیده اند و لذا طبق آیه های مربوط به انفاق و آموزه های دین مبین اسلام آموزش دادن این هنرمندان از مصادیق انفاق است.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: در استان ایلام هنرمندانی شایسته داریم که هم دلبسته انقلاب اسلامی هستند و هم در سطح ملی و بین‌المللی درخشیده‌اند و ضرورت دارد که از آنها تکریم شود و اقتصاد هنرمندان مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب دفاع مقدس در استان ایلام عنوان کرد: پروژه های فرهنگی و هنری نباید به خاطر نداشتن پول و اعتبار متوقف بشوند و لازم است که در عرصه دفاع مقدس حداقل اطلاعات آن را جمع آوری کنیم و به عنوان مثال اگر چه در عرصه تولید فیلم از این محتوای غنی خیلی عقب هستیم اما در سال‌های آینده که مشکلات اعتباری وجود نداشته باشد، هنرمندان دیگر می‌توانند از اطلاعات جمع آوری شده به عنوان گنجینه‌ای برای تولید آثار هنری خود استفاده کنند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: برای تبیین شرایط دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی به هنرمندان و هنر آنها نیاز مبرم داریم.

کریمی تبار تاکید کرد: یک معنای فتوای جهاد تبیین مقام معظم رهبری این است که ما تا کنون در بیان داشته هایمان کوتاهی کرده ایم و در این عرصه دشمن تعرض کرده و فضای روانی جامعه را در اختیار گرفته است تا جایی که نوجوان ما غرور مسلمان بودن، شیعه بودن و ایرانی بودن خود را کوچک بداند و احساس پوچی کند.

وی ضمن برشمردن برخی توانمندی ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی، نظامی، فرهنگی، سیاسی و غیره در منطقه و جهان عنوان کرد: نیاز است که تبلیغات کاذب و دروغین دشمن افشا شود و ما به داشته های خود افتخار کنیم و در این عرصه هنرمندان می توانند بیشترین تاثیر را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد: هرچه بتوانیم از ظرفیت این شورا جهت کمک به طرح های هنرمندان و اقتصاد هنر در استان استفاده خواهیم کرد و طرحها و پیشنهادات هنرمندان را از این به بعد با حضور خود صاحبان طرح و ایده در شورا بررسی کرده و تا جایی که بتوانیم هر کمکی به اقتصاد هنرمندان خواهیم کرد.

کد خبر 30243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha