کاهش 11 درصدی وقوع سرقت در کردستان در تعطیلات نوروزی

سرویس کردستان - رئیس پلیس آگاهی کردستان گفت: در راستای اجرای طرح نوروزی که از 27 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه سال جاری ادامه داشت، میزان وقوع سرقت‌های انجام شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 11 درصد کاهش داشته است.

به گزارش کرد پرس، عبدالله فاتحی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی جدا از گشت‌های محسوس، گشت‌هایی را به صورت نامحسوس در مناطق شلوغ و پر ازدحام مستقر کردیم تا از وقوع جرائمی همانند سرقت جلوگیری شود.

وی از کشف 120 درصدی سرقت‌های داخل استان در سال جاری خبر داد و افزود: این آمار در سال گذشته 111 درصد بود و شاهد افزایش عملکرد 9 درصدی کشف سرقت‌ها در کردستان هستیم.

رئیس پلیس آگاهی کردستان از انهدام باند سرقت اتومبیل در اواخر سال گذشته در کردستان خبر داد و اظهار کرد: اواخر سال 1400 اعضای باند سرقت اتومبیل شناسایی و دستگیر شدند و 15 دستگاه انواع خودرو پراید مسروقه از این باند کشف شد.

سرهنگ فاتحی تجهیز وسایل نقلیه به وسایل ضد سرقت را از عوامل مؤثر در جلوگیری از سرقت عنوان کرد و خطاب به شهروندان بیان کرد: برای جلوگیری از سرقت خودرو صاحب اتومبیل باید خودرو را در پارکینگ‌ها و معابر مناسب پارک کنند تا شرایط سرقت برای سارقان محیا نباشد.

وی به هشدارهای پلیسی ویژه جلوگیری از سرقت منازل نیز اشاره کرد و ادامه داد: در جلوگیری از سرقت منزل نخستین اقدام تعویض قفل‌های منزل است، در سرقت منزل و اتومبیل صاحب خانه به هیچ عنوان به وسایل منزل دست نزند تا پلیس وارد عمل شود و اثر برداری کند و از بانک اطلاعاتی خود در راستای دستگیری سارقان اقدام کند.

کد خبر 30184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha