ترکیه در آستانه تولید نسل جدید موشک های کروز با برد 150 کیلومتر

سرویس ترکیه - شرکت صنایع دفاعی راکستان ترکیه اعلام کرد که شلیک آزمایشی موشک های کروز نسل جدید خود را با قابلیت پرتاب از سکوهای هوایی، دریایی و زمینی و نشانه گیری نقطه زن به زودی انجام خواهد داد.

به گزارش کردپرس، شرکت تولیدی صنایع دفاعی راکستان (ROKETSAN) ترکیه اعلام کرد که در حال ساخت نسل جدیدی از موشک های کروز با بردی بیش از 150 کیلومتر است که می توانند از سکوهای زمینی، دریایی و هوایی پرتاب شوند و دارای قابلیت تخریب بالایی هستند.

بنا بر گزارش آناتولی ترکی، یک نشست خبری با هدف معرفی موشک های کروز «چاکر» (Çakır) ساخت شرکت صنایع دفاعی راکستان در کارخانه این شرکت برگزار شد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این نشست، موشک کروز چاکر دارای قابلیت پرتاب از سکوهای زمینی، دریایی و هوایی، همچنین دارای کلاهک جنگی و امکان هدف گیری نقطه زن و امکان تخریب بالا است. این موشک از جدیدترین ویژگی های موشک های کروز جهان بهره برده و امکان های جدیدی را برای نیروهای مسلح ترکیه فراهم خواهد کرد.

موشک کروز چاکر می تواند از هواپیماهای جنگی و بالگردها و پهپادها، همچنین خودروهای نیروهای زمینی و سکوهای شلیک پرتاب شود. چاکر با برد بیش از 150 کیلومتر می تواند اهداف زمینی، دریایی و هوایی همچنین غارها را نشانه گیری کند. همچنین این موشک می تواند هدف خود را تغییر داده یا بر اساس خواست کاربر، هدف خود را لغو کند.

شرکت راکستان اعلام کرد که مطالعه بر روی موشک کروز نسل جدید چاکر همچنان ادامه دارد و اولین شلیک آزمایشی آن در سال 2022 انجام خواهد شد. قرار است این موشک در سال 2023 به مرحله استفاده برسد.

کد خبر 29912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha