6 افسر پلیس ترکیه به دلیل جعل صحنه جرم علیه اتباع سوریه دستگیر شدند

سرویس ترکیه - 6 افسر پلیس به دلیل قرار دادن اسکناس تقلبی و مواد مخدر در خودروی اتباع سوریه دستگیر شدند.

به گزارش کردپرس، شش افسر پلیس ترکیه به دلیل جاسازی مواد مخدر و مقادیر زیادی اسکناس تقلبی در خودروی شهروندان سوری ساکن استانبول، همچنین دزدی پول از آنها، با حکم دادگاه بازداشت و روانه زندان شدند.

بنا بر گزارش خلق تی وی، نیروهای پلیس خودروی دو شهروند سوری به نام های محمد نادر حمود و ماهر السلمان را در منطقه اسنیورت استانبول متوقف کرده و به بازرسی آن پرداختند. در این خودرو 9 هزار و 156 دلار و 33 هزار و 900 لیر وجه نقد متعلق به شرکت محل کار اتباع سوری وجود داشت. پس از آن حمود و آل سلمان به دلیل وجود مواد مخدر، مقدار زیادی پول نقد و مقداری اسکناس تقلبی در خودرو بازداشت شدند. دو شهروند سوری که به اداره پلیس منتقل شده بودند، با طرح شکایتی اعلام کردند که نیروهای پلیس اسکناس های تقلبی و مواد مخدر را در خودروی آنها قرار داده اند.

در تحقیقات دادستانی مشخص شد که افسران پلیس به جای 9 هزار و 156 دلار و 33 هزار و 900 لیر موجود در خودرو مبلغ سه هزار و 456 دلار و 14 هزار و 770 لیر را صورتجلسه کرده اند و مقدار زیادی از پول نقد موجود در خودرو ناپدید شده است.

با اثبات گم شدن پول نقد موجود در خودرو و جاسازی شدن اسکناس های تقلبی و موارد مخدر و صورت جلسه جعلی، دو شهروند سوری آزاد شده و 6 تن از افسران پلیس اسنیورت با حکم دادگاه بازداشت و روانه زندان شدند.

لازم به ذکر است که برخی گروه های متشکل از نیروهای پلیس با درست کردن پرونده های قضائی بسیاری برای شهروندان خارجی به ویژه پناهجویان سوری با روش های مشابه باعث مجازات، توقیف اموال و دیپورت آنها از ترکیه شده اند.

کد خبر 29904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha